کد خبر: ۷۵۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۴
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند مالیات بر درآمد کارکنان تامین اجتماعی همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ ۱۰ درصد محاسبه و دریافت شود و همچنین در مصوبه‌ای دیگر مصوب کردند که دستگاه‌های اجرایی بتوانند مازاد درآمدهای خود را هزینه کنند.
محاسبه مالیات بر درآمد کارکنان تامین اجتماعی به نرخ ۱۰ درصد / دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مازاد درآمدهای اختصاصی خود را هزینه کنند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، بند «ی»‌ تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است، مالیات بر درآمد حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ موضوع جزء ب ۵ بند ۱۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۸۸ و جزء ز بند ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۸۹ کل کشور را متعاقب تبصره دو ماده ۵ لایحه قانونی سازمان تامین اجتماعی همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ ۱۰ درصد محاسبه و دریافت کند.

همچنین نمایندگان در بند ز تبصره ۶ لایحه بودجه نیز مقرر کردند سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع بند ب این تبصره را با اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دیگر در جزء ۲ تبصره ۲ لایحه بودجه، دولت را مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم‌الشرکه متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس پیش از آن، بند «ج» تبصره ۲۰ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه‌های اجرایی در سقف رقم پیش‌بینی‌ شده در ردیف ۱۰۲۵۰۰-۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ توسط همان دستگاه قابل هزینه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: