کد خبر: ۷۵۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۲۷۸
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نگران آینده‌ی فعالیت مناطق آزاد نیستم، معتقدم با تکیه بر مقررات می‌توانیم حرکات سازنده‌ی شروع شده را، ادامه دهیم.
بانک: نگران آینده مناطق آزاد نیستمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نگران آینده‌ی فعالیت مناطق آزاد نیستم، معتقدم با تکیه بر مقررات می‌توانیم حرکات سازنده‌ی شروع شده را، ادامه دهیم.

مرتضی بانک در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فعالان اقتصادی را مهمترین سرمایه‌ی مناطق آزاد دانست و گفت: مناطق آزاد باید امنیت فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم کنند تا آنان با خیال راحت در چارچوب قانون، کارهای اقتصادی‌شان را انجام دهند.

وی با بیان این‌که ایران کشور مستقلی است، خاطرنشان کرد: در عین حال به توسعه‌ی روابط و تکنولوژی و فناوری روز هم نیاز داریم که البته این موضوع استقلال کشورمان را خدشه‌دار نمی‌کند.

وی در واکنش به انتقادات مدیرعامل سابق منطقه آزاد ارس درباره‌ی قرار گرفتن مناطق آزاد در زیر مجموعه‌ی وزارت اقتصاد، اظهار کرد: قانون‌های تصویب شده توسط مجلس امنیت‌زا بوده و موظف به اجرای آن هستیم و امنیت در چارچوب قانون تعریف می‌شود.

بانک با بیان این‌که به دنبال اجرای کامل و بهتر قانون مناطق آزاد هستیم، اظهار کرد: دولت و مجلس به دنبال شفافیت بیشتر برای ایجاد سهولت در فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد هستند.

وی با بیان این‌که دست سرمایه‌گذاران را به گرمی فشرده، از آنان می‌خواهیم مناطق آزاد را به دیگر سرمایه‌گذاران هم معرفی کنند، گفت: رقابت در تولید باعث پیشرفت می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به روابط خوب ایران با کشورهای همسایه، گفت: مناطق آزاد باید ورود به بازار ۲۵۰ میلیونی کشور روسیه و همچنین بازار کشور ترکیه را هدف‌گذاری کنند.

وی خطاب به مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، گفت: می‌توانید کارهای خوب گذشته را ادامه داده و زیرساخت‌های منطقه در بخش‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل را توسعه دهید.

بانک خواستار راه‌اندازی پنجره واحد خدماتی در منطقه آزاد ارس شد و افزود: منطقه آزاد ارس برای کاهش بروکراسی و سهولت در دریافت خدمات در بخش‌های مختلف، این طرح را به عنوان نمونه‌ی کشوری اجراء کرده و سپس در صورت موفقیت به سراسر کشور تسری دهد.

وی با تاکید بر این‌که مناطق آزاد باید برند شوند، خاطرنشان کرد: تنها با اسم برند نمی‌شود و دبیرخانه باید هماهنگی‌هایی انجام دهد تا هر کدام از مناطق آزاد در بخش‌هایی به عنوان برند در سطح کشور و دنیا معروف شوند.

وی با بیان به این‌که حدود ۸۰ درصد کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس بومی هستند، تاکید کرد: ضرورت دارد از توانمندی نفرات بومی در بخش‌ مدیریتی استفاده شود، البته پیشرفت با تضارب افکار حاصل می‌شود.

بانک با بیان این‌که دوران فعالیت آقای عرب‌باغی در ارس دوران خوب و کارآمدی بود، اظهار کرد: امروز یک مدیر زحمت‌کش، موفق و ایثارگر که آثار مثبتی در ارس به جا گذاشته است، جایش را به مدیر توانمند دیگری می‌دهد.

وی با قدردانی از مدیرعامل جدید به دلیل پذیرفتن این مسئولیت، گفت: آقای نریمان آمده تا طولانی‌مدت خدمت کرده و جهت‌گیری این منطقه آزاد را تکمیل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: