کد خبر: ۷۵۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۳۴۶
صبح امروز نشستی با حضور نماینده برنامه جهانی غذا در ایران و سفیر چین در کشورمان برگزار شد.
چین به پناهندگان افغان در ایران کمک کرد؛ یک میلیون دلار برای غذا
به گزارش خبرداغ ، در این نشست، نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، با بیان این که نزدیک یک میلیون افغان در کشورمان زندگی می‌کنند که دارای کارت آمایش و هویت هستند، گفت: ما از این میان به حدود 30 هزار افغان که جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند و اسکان داده شده‌اند، کمک غذایی می‌رسانیم. برنامه جهانی غذا، کمک به این مهاجران را تقبل کرده و ادامه این کمک، منوط به بخشش‌های سخاوتمندانه کشورهای دیگر دارد چون صددرصد این پوشش تغذیه‌ای به این همکاری کشورهای دیگر بستگی دارد. 

او با بیان این که قرار است سفیر چین در ایران سند اهدای مبلغ یک میلیون دلار کمک سخاوتمندانه این کشور را به پناهندگان افغان و عراقی در ایران امضا کند، ادامه داد: خوشحالم اعلام کنم که این مبلغ صرف تهیه 1200 تن موادغذایی از تولیدات داخلی شده و به پناهندگان نیازمند می‌رسد همانطور که تاکنون چنین کمک‌هایی انجام شده است.

در ادامه، پانگ سن، سفیر کشور چین در ایران گفت:‌ برنامه جهانی غذا در ایران با رویکرد جدی و مسئولیت حرفه‌ای، با روش‌های شفاف این پروژه کمک‌رسانی به پناهندگان را اجرا می‌کنند و خوشحالیم که با اهدای این مبلغ،‌ می‌توانیم در بهبود وضعیت پناهندگان نقش داشته باشیم.

او ادامه داد:‌ اگرچه اقتصاد چین جایگاه دوم جهانی را دارد اما به دلیل جمعیت زیاد، هنوز جزو کشورهای در حال توسعه هستیم. ما می‌دانیم که منافع کشورمان به منافع دیگر کشورهای در حال توسعه وابسته است و از همین رو امکاناتمان را برای توسعه‌ اقتصادی کشورهای دیگر به ویژه کشورهای درگیر مشکلاتی مانند جنگ و ویرانی به کار می‌گیریم. پروژه کمک به پناهندگان حاضر در ایران هم یکی از رسالت‌های ما در چهارچوب برنامه توسعه پایدار سازمان ملل تا سال 2030 است. ایران و چین همواره روابط نزدیک و دوستانه‌ای داشته‌اند و ما خوشحالیم که بتوانیم به پناهندگان در ایران کمک کنیم. 



سفیر چین در ایران در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره کمک این کشور با توجه به ضرب‌المثل معروف چینی که بر آموزش ماهیگیری به جای اهدای ماهی اشاره دارد، گفت: این نکته پیشنهاد بسیار مهمی است که فقط به تغذیه پناهندگان فکر نکنیم و به آنها آموزش‌های لازم را فرادهیم که بتوانند به خودکفایی برسند و درصورت بازگشت به کشورشان، برای تامین معاش خودشان توانایی داشته باشند. ما حتما این موضوع را در نظر می‌گیریم و از دولت‌های محلی می‌خواهیم در کنار اقدامات فوری و کمک‌رسانی به مهاجران، به فکر اقدامات درازمدت برای توان‌افزایی آنها هم باشند. 

گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران نیز گفت: چنین کاری را انجام می‌دهیم و بخشی از کمک‌های اهدایی کشورها صرف پروژه‌هایی مانند تشویق تحصیلی دختران افغان در ایران می‌شود که بتوانند در بزرگسالی، از نیازمندی خارج شده و کسب درآمد کنند.
این نشست با امضای سند اهدای کمک یک میلیون دلاری چین به برنامه جهانی غذا در ایران به پایان رسید.

خبرانلاین 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: