کد خبر: ۷۵۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۵۰
سفیر ایران در لاهه:
مراسم مردمی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم هلند در شهر لاهه برگزار شد.
جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی مستقل است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا جهانگیری در این مراسم با اشاره به حضور گسترده مردم شهرهای مختلف کشورمان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن امسال، آن را تجلی وحدت و یکپارچگی مردم مسلمان ایران در اعلام حمایت مجدد از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست.

وی با اشاره به تقسیم بندی انقلاب‌ها در جهان براساس آرمان‌های انقلابیون اظهار داشت: انقلاب سال ۱۳۵۷ در کشورمان، برخلاف انقلاب‌های رخداده در کشورهای مارکسیستی که به دنبال یک جامعه بی‌‌طبقه و مساوات اقتصادی بودند یا برخی انقلاب‌های غربی که هدف‌شان تامین آزادی فردی و رفاه شخصی است، انقلابی است که به دنبال تربیت انسان‌های الهی و تاسیس یک جامعه خداپسند و الهی است و هدف اصلی آن نیز ایجاد جامعه‌ای صالح و پاک است.

سفیر ایران در لاهه ادامه داد: در این زمینه تحقیقات انجام گرفته در مورد تحلیل محتوای شعارهای مردم کشورمان از مهر ۱۳۵۶ تا شهریور ۱۳۶۰ نشان می‌دهد که به ترتیب اهداف و ارزش‌های فرهنگی (نظیر جهاد، شهادت ،ایثار، اهمیت دین اسلام و....) اهداف و ارزش‌های سیاسی و نهایتا اهداف و ارزش‌های اقتصادی در انقلاب ما اولویت داشته‌اند.

جهانگیری همچنین با برشمردن آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی در حوزه آرمان‌های سیاسی به اهمیت رای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران تا آنجا برای رای مردم اهمیت قائل است که امام خمینی(ره) رای مردم را میزان و مقام معظم رهبری آن را حق الناس تلقی کردند.

وی نفی سلطه و استقلال طلبی را یکی از آرمان‌های بارز انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، تقویت کامل بنیه دفاع ملی، تنظیم سیاست خارجی مستقل و ایجاد روابط صلح‌آمیز با دولت‌های دیگر و حمایت مقدور از مبارزه حق طلبانه ستمدیدگان و مستضعفان در برابر مستکبران بودند و امروز به معنای واقعی کلمه، جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی مستقل است و این امر در تصمیم‌‌‌‌‌گیری در عرصه سیاست خارجی، حضور در سازمان‌های بین‌المللی و شجاعت در بیان حق و دفاع از مظلوم قابل مشاهده است.   

اجرای سرود و تواشیح و خاطره گویی از دوران انقلاب اسلامی توسط شیعیان و دوستداران انقلاب اسلامی مقیم هلند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: