کد خبر: ۷۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۳۱۰
ترامپ قصد دارد، ایستگاه های فضایی ایالات متحده را محدود تر کرده و کلیه هزینه های این نوع فعالیت های اکتشافی و فضایی را به تجارت بخش خصوصی اختصاص دهد.
تصمیمات جنجالی ترامپ به «فضا» رسید / واکنش ناسا چیست؟

ترامپ قصد دارد، ایستگاه های فضایی ایالات متحده را محدود تر کرده و کلیه هزینه های این نوع فعالیت های اکتشافی و فضایی را به تجارت بخش خصوصی اختصاص دهد.

به گزارش خبرداغ  به نقل از سی نت ، یک سند داخلی فاش شده از ناسا که توسط شبکه خبری  که  CBS News ب منتشر شده نشان می دهد ،کاخ سفید قصد دارد تا پس از سال 2024 سرمایه گذاری ISS را متوقف کند و آن را به صنعت خصوصی تبدیل کند.

به نظر می رسد از این به بعد فضانوردان و مهندسین ناسا یک رئیس جدید یعنی دونالد ترامپ را دارند که بر آن ها و اهدافشان حکمرانی کند . ظاهرا دولت ترامپ برای جلوگیری از  اختصاص بودجه دولتی به ایستگاه های فضایی بین المللی پس از سال 2024 قصد دارد صنعت فضایی را به بخش  خصوصی واگذار کند .

براساس بررسی داخلی  سازمان ناسا ،بر اساس این طرح حمایت فدرال مستقیم از آزمایشگاه های فضایی به پایان خواهد رسید .

البته بر اساس مندرجاتی که در این طرح منتشر شده است ، اعلام شده "تصمیم برای پایان دادن به حمایت فدرال فدرال برای ISS در سال 2025 به این معنی نیست که در آن زمان پلتفرم نیز به طور کلی از بین خواهد رفت ، بلکه ممکن است این صنعت بتواند بعضی از عناصر یا قابلیت های ISS را به عنوان بخشی از یک فعالیت تجاری آینده ادامه دهد.

بر اساس این طرح قرار است ناسا طی هفت سال آینده مشارکت های بین المللی و تجاری خود را گسترش دهد تا آماده ورود به تجارت بخش خصوصی نیز باشد .

به گفته برخی از کارشناسان صنعت هوافضا ، برخی از ماژول های ایستگاه های فضایی تا سال 2025 بیش از 30 سال سن خواهد داشت و در نتیجه نیازمند صرف هزینه و اعمال تغییرات خواهند بود . بنابراین دولت ترامپ آگاهانه و هدفدار اقدام به تغییرات کرده است .

دولت ایالات متحده برای ساخت و اداره ایستگاه فضایی  که در نوامبر 1998 راه اندازی کرد، نزدیک به 100 میلیارد دلار صرف کرده است.بنابراین اعطای این ایستگاه به بخش خصوصی از دید برخی از کارشناسان چندان منطقی ارزیابی نمی شود .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: