کد خبر: ۷۵۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۳۴۴
نسف قارشی نخستین حریف پرسپولیس در فصل تازه لیگ قهرمانان آسیاست.
ستاره‌هایی علیه تیم برانکو و پرسپولیسبه گزارش خبرداغ ،نسف قارشی نخستین حریف پرسپولیس در فصل تازه لیگ قهرمانان آسیاست.


نایب قهرمان سوپرلیگ ازبکستان که همواره تحت تاثیر بزرگی بنیادکار و پاختاکور بوده در فصل اخیر این دو تیم بزرگ و ثروتمند را پشت سر گذاشت اما حریف لکوموتیو نشد و 8 امتیاز کمتر از این تیم جمع کرد تا نایب قهرمان شود. نسف قارشی که فصل قبل در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نبود در فصل 2016 در گروهی که الجیش قطر، العین امارات و الاهلی عربستان حضور داشتند از 6 بازی فقط 5 امتیاز گرفت و در رده آخر گروه ایستاد. این تیم آخرین بازی رسمی‌اش در لیگ ازبکستان را بیش از 80 روز قبل مقابل نوف باخور انجام داده که منجر به شکستش شد.

 

از آن پس آنها یک بازی دوستانه و یک بازی پلی‌آف مقابل الفیصلی انجام دادند.
روزیکول بردیف سرمربی نسف قارشی را فقط در این تیم دیده‌ایم. در دو مقطع کوتاه و بلند اما حالا او سرمربی تیم ملی ازبکستان هم هست. در واقع بعد از حذف ازبکستان در راه رسیدن به جام جهانی 2018 بابایان از کار برکنار شد و حالا چند ماهی است بردیف به‌طور همزمان هدایت نسف قارشی و تیم ملی کشورش را برعهده دارد. او با تیم ملی ازبکستان تنها یک بازی دوستانه مقابل امارات برگزار کرده که اتفاقا از شوراخمدوف بازیکن خودش در نسف استفاده کرد. طی چند سال اخیر نسف قارشی بازیکن ملی پوش مهمی نداشته و از این حیث هم زیر سایه پاختاکور، بنیادکار و لکوموتیو تاشکند بوده است. با این حال آنها غیر از اکمل شوراخمدوف بازیکنانی مثل سویونوف یا سیفیف را بعضا در تیم ملی کشورشان داشته‌اند و سایر بازیکنان این تیم چندان شناخته شده نیستند.


نسف-2
نسف از چهار بازیکن خارجی هم سود می‌برد. دو بازیکن صربستانی، یک بازیکن روس و یکی هم تاجیکستانی. در مقایسه ترکیب آخرین بازی رسمی آنها در لیگ شان با دیدار الفیصلی می‌شود 5 تغییر را در ترکیب نسف مشاهده کرد. بردیف در بازی پلی آف از سه بازیکن اروپایی خود استفاده کرده است. یکی ایگور گولبان مدافع 190 سانتیمتری آنهاست که طی دو فصل گذشته هم بازیکن اصلی نسف بوده. او در روسیه برای تیم‌های متوسط سوچی، خیمکی و شینیک بازی کرده و در دو مقطع حضورش در لکوموتیو مسکو هرگز به میدان نرفته است.

 

این مدافع که سابقه دو بازی برای سیگمااولوموگ چک را دارد مدتی هم در نوف‌باخور بازی می‌کرد و یکی از گل‌های تیمش مقابل الفیصلی را به ثمر رساند.
دیگر بازیکن خارجی نسف اسلاوکو لوکیچ است. این بازیکن هم در خط فاع بازی می‌کند و 28 ساله است. او در باشگاه‌های کم نام و نشان صربستان و مقدونیه بازی کرده و با تیم سوتجسکا مقدونیه حضور در پلی آف لیگ قهرمانان و یورولیگ را هم تجربه کرده است. این بازیکن هم در بازی با الفیصلی حضور داشت اما در لیگ ازبکستان هرگز به میدان نرفته و انگار برای لیگ قهرمانان جذب شده.


سومین بازیکن اروپایی نسف هم بازیکنی گمنام است. دراگان چران 30 ساله 190 سانتیمتری که در خط حمله بازی می‌کند. او در 28 بازی فصل گذشته لیگ ازبکستان 19 گل زده و فصل قبل‌تر از آن در 13 بازی 12 گل به ثمر رساند. اما این بازیکن پیش‌تر در تیمی از تاجیکستان، حجارعربستان و لیگ اسرائیل بازی کرده و بهترین تیم‌هایش واردار مونته نگرو و وسترلو بلژیک بوده است.


در واقع نسف قارشی که با یک قهرمانی جام حذفی ازبکستان در سال 2015 و بردن سوپرجام این کشور در سال 2016 به‌عنوان نایب قهرمان ازبکستان به مصاف پرسپولیس می‌آید فقط سه بازیکن گمنام خارجی و یکی دو ملی پوش ذخیره ازبک دارد.

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: