کد خبر: ۷۵۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۲۰۸
در جریان تذکری در صحن؛
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده اصولگرای طرقبه و شاندیز در انتقاد از عدم رای‌گیری از سوی لاریجانی برای ارجاع برخی تبصره‌های لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق، گفت که بهتر بود رای‌گیری انجام می‌شد.
دهقان: چرا لاریجانی بدون رای‌گیری تبصره‌های لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع کرد / مطهری: بهتر بود رای می‌گرفتند

به گزارش خبرداغ ، محمد دهقانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۵۶ آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به نحوه برگزاری جلسات، تعطیل کردن نشست علنی روز سه‌شنبه هفته گذشته و ارجاع برخی مواد و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۹۷ به کمیسیون تلفیق از سوی رییس مجلس و بدون انجام رای‌‌گیری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه آقای لاریجانی هفته گذشته در جلسه روز سه‌شنبه بعد از یک نطق نیم‌ساعته بدون انجام رای‌گیری تبصره‌ها را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد و جلسه علنی را تعطیل کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر این‌که مجلس نهاد قانون‌گذاری است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان بر اساس اقدام غیرقانونی، کار قانونی انجام داد.

وی همچنین یادآور شد: در جریان نشست علنی اخیر هم شاهد بودیم که آقای لاریجانی بی‌توجه به آیین‌نامه و بدون انجام رای‌گیری، تبصره ۱۴ لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: البته ممکن است رییس مجلس در آن لحظه دقت‌نظر نداشته باشند اما به هر حال همکارانشان و دبیران هیات رییسه باید به ایشان کمک کنند که کارها به‌صورت قانونی انجام شود.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در واکنش به تذکر این نماینده اصولگرای مجلس گفت: بهتر بود که وقتی آقای لاریجانی در صحن حضور داشت، این مطلب را بیان می‌کردید.

دهقانی نیز در واکنش اعلام کرد: آقای مطهری بنده از روز گذشته می‌خواستم تذکر بدهم اما نگذاشتند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: درمورد ارجاع لایحه به کمیسیون تلفیق که هفته گذشته انجام شد، بنده هم با شما موافقم که بهتر بود رای‌گیری می‌کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: درمورد تبصره ۱۴ نیز رییس کمیسیون تلفیق متن جدیدی ارائه کرد که بنا به درخواست کمیسیون تلفیق این ارجاع انجام شد.

دهقانی اما با تاکید بر لزوم رعایت مر قانون گفت: آیین‌نامه صراحت دارد که وقتی گزارش کمیسیون به صحن می‌آید دیگر امکان تغییر آن وجود ندارد و همان گزارش ذی‌مدخل است.

مطهری در عین حال تاکید کرد: بنده حرف شما را قبول کردم و گفتم که بهتر بود برای ارجاع به کمیسیون تلفیق رای‌گیری انجام می‌شد.

نماینده اصولگرای طرقبه و شاندیز در مجلس اما بار دیگر بر تذکر خود پافشاری کرد و گفت: مسئله بهتر یا بدتر بودن نیست. باید قانون رعایت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نیز خاطرنشان کرد: بنده حرف شما را تایید کردم.


ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: