کد خبر: ۷۵۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۱۹۶
رییس شورای شهر تهران از اتهام زنی به مدیریت شهری که مخالف جامعه مذهبی و فرهنگ دینی است گلایه کرد.
هاشمی:‌ مدیریت شهری مخالف فعالیت‌های مذهبی نیست / دستگاه‌های مختلفی به صورت موازی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می‌دهند / عدم ساماندهی فعالیت‌ها می‌تواند رانت و حیف و میل بیت المال شود

رییس شورای شهر تهران از اتهام زنی به مدیریت شهری که مخالف جامعه مذهبی و فرهنگ دینی است گلایه کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای شهر تهران ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن به شوخی گفت: البته باشکوه، با شِکوه خوانده می‌شود که بار مسولیت را بردوش مسولین نظام سنگین ‌تر می کند چرا که با افزایش خدمت رسانی از نارضایتی شهروندان کاسته شود.

وی با بیان اینکه با توجه به فرایند بررسی بودجه در شورای شهر و انتشار بخش آمارها و تحلیل‌ها در رسانه‌ها لازم می دانم که نکاتی را قید کنم گفت: اصلاح نظام مدیریت مالی در شهر فرایندی پیچیده و حساس است که از یک سو باید با سرعت و شتاب باشد و از سوی دیگر باید هدفمند باشد تا به بی ثباتی ساختار، امنیت روانی کارکنان، خدشه زدن به سرمایه اجتماعی مدیریت شهر و... نینجامد.

هاشمی با بیان اینکه اصلاحات باید مستمر و گام به گام باشد و یک شبه و دفعی قابل تداوم نیست، گفت: نباید با دامن زدن به این تلقی که مدیریت شهری جدید با فعالیت مذهبی،‌ انقلابی ، دینی و ... مخالف است سرمایه اجتماعی آسیب برسد.

وی با بیان اینکه سیاست شورای شهر پنجم ساماندهی اعتبارات فرهنگی و شفاف سازی در تخصیص بودجه است، گفت:‌ نباید این فعالیت به مخالفت با فعالیت‌های مذهبی در سطح شهر تعبیر شود و این در حالی است که در شرایط فعلی دستگاه‌های مختلفی به صورت موازی در سطح شهر تهران فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می دهند و عدم ساماندهی فعالیت‌ها می تواند موجب موازی کاری ، ایجاد رانت، حیف و میل بیت المال و ... شود.این درحالی است که امروزه بسیاری از تکالیف قانونی مدیریت شهری بر زمین مانده که بایستی این فعالیت‌ها را اولویت بندی کرده و بر اساس منابع و اعتبارات پیگیری کنیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید به مدیریت شهری اتهام مخالفت با فرهنگ دینی و جامعه مذهبی زده شود، گفت: مشکلات ساختاری در نظام بودجه نویسی وجود دارد که طبیعتا این ساختار ظرف چندماه قابل جایگزینی نیست ، به همین دلیل کار مدیریت شهری در اصلاح لایحه بودجه راستی‌آزمایی است و اعمال سیاست‌های مدیریت شهری در بودجه کار را دشوار می کند و لازم است اعضای شورا با تلاش بیشتر و افکار عمومی با صبر بیشتر ما را در راستای این امر کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: