کد خبر: ۷۵۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
تعداد بازدید: ۳۳۳
داعشی‎ها روز یکشنبه گذشته به مواضع طالبان در شرق افغانستان حمله و بر ۱۱ روستا سیطره پیدا کردند.
به گزارش خبرداغ به نقل از فارس: عناصر داعش امروز(دوشنبه) در بیانیه‎ای اعلام کرد که پس از حمله به مواضع طالبان در منطقه «علینکار» ولایت لغمان در شرق افغانستان بر 11 روستای آن مسلط شدند.

پایگاه خبری «الاعماق» وابسته به داعش خبر داد که عناصر داعش روز گذشته بعد از حمله به طالبان، کنترل 11 روستا از توابع منطقه علینکار را در دست خود گرفته‏‎اند.
 
سیطره داعش بر ۱۱ روستا در افغانستان

فعالیت تروریستی تروریست‎های داعش در افغانستان طی هفته‎های اخیر شدت پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که روسیه درباره آن ابراز نگرانی کرده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه حمایت مالی از گروه وهابی داعش کاهش یافته است، اما داعش به دنبال منابع جدید مالی است، گفت: ما از ادامه فعالیت‌های گروه (وهابی) داعش در منطقه به ویژه افغانستان نگرانیم.

واسیلی نبنزیا یکشنبه هفته گذشته طی سخنانی در نشست شورای امنیت با عنوان «تهدیدات تروریسم علیه صلح و امنیت امنیت بین المللی» گفت: این گروه با قدرت به جذب نیرو در این کشور ادامه می دهد. ما نباید توان گروه های تروریستی را در افغانستان نادیده بگیریم. گزارش ها به این مسئله اشاره دارد که منطقه آسیای میانه با خطر تروریست‌ها روبرو بوده و سکنه این منطقه شاهد حملات تروریستی بوده اند.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: حمایت مالی از داعش کاهش یافته است و باید در گزارش های آینده توجه ویژه ای به منابع مالی این گروه شود. نیروهای مسلح سوریه با حمایت نیروی هوایی سوریه، عناصر داعش را از دسترسی به چاه های نفت و مسیرهای زمینی و دریایی محروم کرده اند. داعش در سال 2017 ماهانه دو میلیون دلار از طریق تجارت غیر قانونی نفت و گاز به دست می آورد.

وی تصریح کرد: داعش به دنبال منابع جدید مالی است و از فن آوری های پیشرفته استفاده می کند. تروریست های داعش به دنبال به دست آوردن منابع مالی از هر راهی هستند. همچنین پول ها به حساب افرادی در بانک های مهمی در آسیا،شرق آسیا و خاورمیانه(غرب آسیا) واریز می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: