کد خبر: ۷۵۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۰
سفیر ایران در ابوجا خبر داد:
جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور برخی از مقامات نیجریه و تعدادی از دیپلمات‌های مقیم این کشور در ابوجا برگزار شد.
ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیجریه در آینده نزدیک

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مرتضی رحیمی زارچی در این مراسم به تبیین اهداف انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و استقامت ملت ایران در برابر توطئه‌های خارجی اعم از جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه و ... پرداخت.

وی مردمسالاری دینی را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) عنوان و شرکت مردم در ۴۰ انتخابات را در طول چهار دهه گذشته نشان از مشارکت فعال مردم در تعیین سرنوشت خود، توصیف کرد.

سفیر ایران در نیجریه همچنین به افزایش چشمگیر روابط و حجم همکاری‌های ایران و نیجریه در سال گذشته و دیدار مقامات رسمی و مبادله هیأت‌های مختلف اشاره کرد و از برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

در این مراسم همچنین نماینده وزیر امور خارجه نیجریه با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری و دولت و ملت ایران، از عزم نیجریه برای توسعه مناسبات دو کشور خبر داد و آمادگی کشورش را برای برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اعلام کرد.

در پایان مراسم فیلمی از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

لازم به ذکر است همزمان با سالگرد پیروزی اتقلاب اسلامی و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و ایرانیان مقیم نمایشگاهی از فرش، گلیم و دیگر صنایع دستی کشورمان در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد. این نمایشگاه با استقبال حاضران روبرو شد.

قرار است به زودی کارگاه خط و نقاشی و گلیم بافی با حضور هنرمندان ایرانی و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات و همکاری مقامات نیجریه در ابوجا و در شهر مینا مرکز ایالت نیجر در ۲۰۰ کیلومتری غرب ابوجا برگزار شود. فرماندار ایالت ابوجا توسط استاندار یزد برای سفر به این استان و بازدید از جمهوری اسلامی دعوت شده و قرار است در این سفر عقد خواهرخواندگی بین یزد و مینا برقرار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: