کد خبر: ۷۵۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۰
به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز ملی کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ برگزار شد.
دعوت ایران برای گفت‌‌‌وگو با همسایگان همچنان پابرجاست/ عزم جدی کپنهاگ برای گشایش فصل جدید از روابط دوجانبه با تهران

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در این مراسم که عده زیادی از شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی دانمارک، سفرا و کارداران کشورهای خارجی و ایرانیان مقیم حضور داشتند،  در ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس مرتضی مرادیان، سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به مهمانان با اشاره به تحولات سیاسی و اقتصادی به وقوع پیوسته در داخل کشورمان طی سال گذشته همچون برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بیش از ۷۰ درصدی رای‌دهندگان، آن را نتیجه اعتماد عمومی مردم به جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: رئیس‌جمهور روحانی به پشتوانه این اعتماد عمومی از موضعی قوی و با رویکردی اعتدالی برنامه‌های توسعه ملی و سیاست خارجی کشور را دنبال کرده و اهداف توسعه ملی کشور را پیش خواهد برد.

وی به موفقیت‌های سیاست خارجی کشورمان در دو بعد منطقه‌ای و بین المللی کشورمان اشاره کرد و  نقش فعال و مشارکت تهران برای مبارزه با ترویسم و نابودی داعش را ناشی از عزم دولتمردان ایران برای ایجاد صلح در منطقه و ایجاد روح همکاری و همدلی دانست و اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی در حل و فصل بحران‌های منطقه بی‌بدیل و انکارناپذیر است.

سفیر ایران در دانمارک به طرح وزیر امور خارجه برای منطقه اشاره کرد و از قول وی تصریح کرد که دعوت تهران برای گفت‌‌‌وگو همچنان پابرجاست و در انتظار روزی هستیم که همسایگان ما این دعوت را بپذیرند و همچنین متحدین آنان در اروپا و غرب نیز آنان را به این امر تشویق کنند.

مرادیان سپس به دستاوردهای روابط دوجانبه با دانمارک طی سال گذشته همچون سفر وزیر مالیات دانمارک به تهران و شرکت معاون سیاسی وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ایران را نشانه‌ای از عزم جدی کپنهاگ برای گشایش فصل جدید از روابط دوجانبه دانست و با اشاره به حجم  یورویی روابط اقتصادی و همچنین گشایش ۵۰۰ میلیون یورویی ضمانت دنسکه بانک برای شرکت‌های دانمارکی جهت مشارکت در طرح‌های زیربنایی ایران را فرصتی مناسب برای توسعه بیش از بیش روابط اقتصادی دانست. 

همچنین با حضور ایرانیان مقیم، مسلمانان و دوستداران انقلاب اسلامی مراسم دیگری دیروز همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماد غلبه حق بر باطل در محل سفارت ایران برگزار گردید.

در این مراسم سفیر ایران در کپنهاگ با اشاره به حوادث و وقایع انقلاب و همچنین رهبری بی‌بدیل امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد که این انقلاب ملجاء و الگوی بسیاری از مظلومان و مسلمانان سراسر جهان بوده و آزادمردان کشورهای اسلامی خود را پیرو و رهرو حضرت امام می‌‌‌دانند.

مرادیان اضافه کرد: اکنون، در پی استقامت ملت ایران، همراهی دوستداران انقلاب و ناکامی بدخواهان، اقبال جهانی به جمهوری اسلامی دوچندان گردیده به گونه‌ای که حتی دول غیردوست نیز به بازنگری سیاست‌های پیشین و تعامل با ایران، روی آورده‌اند. به همین دلیل است که بوق‌های تبلیغاتی غربی، عبری و عربی در راستای اهداف کوته‌‌‌بینانه خود همچنان تلاش دارند موفقیت‌های فراوان داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را دگرگون نشان دهند. 

وی یادآور شد: واقعیت این است که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه آرامش داخلی، نشاط اجتماعی، امنیت مرزی، جایگاه بین‌المللی و پیشرفت در کوران سختی‌ها، مواردی نیست که از چشمان تیزبین مسلمانان و افکار عمومی آگاه جهان، مخفی بماند.

مرادیان با اشاره به شرایط جهان اسلام ابراز داشت: مخالفان انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته با توطئه، جنگ، فشار، تحریم، اسلام‌هراسی و ایران‌ستیزی کوشیدند تا حامیان انقلاب را مایوس کنند که به لطف الهی، تلاش‌های آنان همواره نافرجام ماند اما باید دانست که با توجه به ماهیت سلطه‌‌ناپذیری انقلاب اسلامی، این خصومت‌ها در شکل‌های گوناگون و شیوه‌های نو همچنان ادامه خواهد داشت.

در حاشیه این دو مراسم به همت تعدای از بانوان و دانش‌‌آموزان ایرانی هنر فرش‌بافی، نقاشی مینیاتور و خطاطی برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشته شد که با استقبال آنها مواجه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: