کد خبر: ۷۵۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۰۸
روحانی در دیدار وزیر خارجه ازبکستان:
رئیس جمهور، روابط ایران و ازبکستان را برادرانه و همراه با علقه‌های فراوان فرهنگی و تاریخی توصیف کرد و گفت: تهران از ایجاد تحرک و شتاب در مسیر توسعه همه جانبه روابط با تاشکند استقبال می‌کند.
تهران از شتاب در مسیر توسعه همه جانبه روابط با تاشکند استقبال می‌کند/ تاکید بر ضرورت رایزنی نزدیک دو کشور برای تقویت صلح منطقه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در دیدار "عبدالعزیز کامل اف" وزیر امور خارجه ازبکستان با تأکید بر ضرورت تسریع در تقویت روابط همه جانبه سیاسی و اقتصادی و جبران کاستی‌های گذشته در مسیر توسعه همکاری های تهران و تاشکند، اظهار داشت: فعال کردن ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی، انرژی، ترانزیت، سرمایه‌گذاری مشترک، توریسم و ارتقاء سطح تبادلات بانکی و پولی، می‌تواند گام‌های بسیار خوبی برای جهش در مسیر توسعه همه جانبه روابط ایران و ازبکستان باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های فرهنگی بین تهران و تاشکند، گفت: در حوزه مسایل فرهنگی و هنری، ایران و ازبکستان از ریشه واحدی برخوردارند و به عنوان دو کشور مسلمان می‌توانیم اسلام رحمانی و توأم با رأفت و مهربانی را در مقابل خشونت و افراطی‌گری ترویج دهیم.

روحانی همچنین گفتگو و رایزنی نزدیک و تنگاتنگ دو کشور در مسایل منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: تهران اهمیت بسیار زیادی برای ثبات و امنیت در کشورهای همسایه و منطقه، بویژه افغانستان قایل است و در این راستا دو کشور می‌توانند به منظور ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، همکاری‌های مشترکی داشته باشند.

"عبدالعزیز کامل اف" وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به نقش تأثیرگذار ایران در تحولات منطقه و جهان، اظهار داشت: ازبکستان مصمم است با فعال سازی تمام ظرفیت‌های همکاری، فصل نوینی در روابط با جمهوری اسلامی ایران بگشاید.

وزیر امور خارجه ازبکستان مواضع کشورش در زمینه اسلام رحمانی و ارزشی را کاملاً با موضع جمهوری اسلامی ایران منطبق دانست و افزود:  معتقدیم می‌توانیم با همکاری نزدیک در این حوزه ، از روند افراطی گری جلوگیری کنیم.

کامل اف با اشاره به اینکه امنیت و ثبات کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده است، گفت: برای برقراری امنیت پایدار و معضلات نگران‌کننده‌ای مانند رادیکالیزم و مواد مخدر، تحکیم روابط و همکاری‌ کشورهای منطقه را کلیدی می‌دانیم و در این راستا به دنبال تقویت بیش از پیش مناسبات خود با تهران هستیم.

وی همچنین با اشاره به نقش منحصر بفرد جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات منطقه ای، پیام کتبی رئیس جمهور ازبکستان را تقدیم دکتر روحانی کرد.

در این پیام از کشورمان برای شرکت در کنفرانسی که طی ماههای آینده و در سطح وزرای خارجه ۲۱ کشور و نیز نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا در خصوص ثبات، امنیت و توسعه افغانستان برگزار می شود دعوت شده است که مورد استقبال دکتر روحانی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش عراق تحت امر رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق با پشتیبانی کاخ سفید وغرب، سند رسوایی آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، مدعیان حقوق بشرو سازمان های بین المللی است.
مدعیان امروزکاربرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق بودند.
رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق با حمایت آمریکا وغرب علیه مردم ایران ازسلاحهای شیمیایی ساخت آمریکایی واروپایی درجنگ تحمیلی هشت سال استفاده کرده است/ ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند؟ وسازمان های بین المللی هم سکوت اختیارکرده اند.
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر، سازمان های بین المللی و سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وغیرانسانی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارغیرانسانی نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبزنیز نشان می دهند.
جنایات مدعیان حقوق بشر.
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
مدعیان حقوق بشربه فجایع کشتارمظلومان چراغ سبزنشان می دهند.
آمریکا جنایتکارشماره یک بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
کاخ سفید ازسال 1357 تاکنون درفرانسه با گروهک تروریستی منافقین همکاری می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
کاخ سفید ازسال 2003 تاکنون درافغانستان، پاکستان ومنطقه با تروریسم همکاری می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
کاخ سفید حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
واشنگتن حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
هرچه می توانید روی موشک کاری کنید/ آمریکا باید سیلی بخورد.
دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود.
آمریکا ازسال 1357 تاکنون ثابت کرد که با ملت دشمن است، نه موشک
چرا آمریکا جنایتکارشماره یک به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟ درتاریخ 1367/04/12
هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران درتاریخ 1367/04/12 وکشتن 290 شهروند غیرنظامی و...
فاجعه کشتاربی رحمانه هزاران تن ازمسلمانان منا!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: