کد خبر: ۷۵۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۴۷۰
گروهی از پژوهشگران شرکت سونی موفق به خلق یک پروژه جذاب شده اند که از طریق آن می توان چهره یک فرد را به فردی دیگر قرض داد. قرار است این تکنولوژی حیرت انگیز طی هفته آتی در جریان نمایشگاه های تکنولوژی سنگاپور در معرض بازددی عموم قرار گیرد.
رونمایی از یک تکنولوژی حیرت‌انگیز: صورت خود را اجاره دهید

گروهی از پژوهشگران شرکت سونی موفق به خلق یک پروژه جذاب شده اند که از طریق آن می توان چهره یک فرد را به فردی دیگر قرض داد. قرار است این تکنولوژی حیریت انگیز طی هفته آتی در جریان نمایشگاه های تکنولوژی سنگاپور در معرض بازددی عموم قرار گیرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از لایو ساینس، این تکنولوژی که Human Uber نام دارد شما اجازه می دهد، صورت خود را به دیگر افراد اجاره داده و کارهایی را که خود قادر به انجامش نیستید از طریق یک جسم دیگر انجام دهید.

ژن رکیموتو، معاون مدیر آزمایشگاههای کامپیوتری علوم سونی و طراح ارشد این پروژه در این خصوص می گوید شاید برخی از نهاد ها به به کار بردن عبارت "فروش صورت" و یا غیرقانونی تلقی کردن این تکنولوژی سعی در تخریب وجهه تکنولوژی نوین ما داشته باشند. اما این تکنولوژی به کاربران ما اجازه می دهد تا با کلیشه ها جنگیده و دنیایی جدید را تجربه کنند.

رکیموتو در توضیح اختراع خود می گوید: برای استفاده از این پروژه، یک کاربر جایگزین کاربر اصلی شده و صفحه نمایش ماسک مانندی را به چهره می زند. این صفحه نمایش این امکان را به کاربران می دهد که یک تصویر زنده از کاربراصلی را نشان داده و ازطریق پورت صوتی نیز صدای کاربر را پخش کند . درواقع در حالی که کاربر از راه دور از طریق یک تبلت فعال ویدئوهای خود را به ماسک کاربر ارسال می کند می تواند از طریق موبایل هوشمندش، نتیجه این فناوری را از راه دور مشاهده کند، حتی تکنولوژی ثانویه این سیستم امکان ارسال پیام های متنی را نیز در حین پخش ویدئو برای کاربر فراهم می کند.

شایان ذکر است ، پیش از این نیز دستگاه هایی مشابه وجود داشتند که از راه دور صدا و تصویر کاربر را پخش می کردند ، اما عمدتا ، این روبات ها بودند که چنین فرایندی را سازمان می دادند و این بار نوبت به کاربران انسانی رسیده که از این روش استفاده کنند .

اما این ابزار چه فوایدی خواهد داشت ؟
به اعتقاد طراح ارشد Human Uber این وسیله به کاربرانی که مشکل هراس اجتماعی و یا جمع گریزی دارند ، کمک می کند به سهولت در هر جمعی ظاهر شوند و کم کم هراس خود را کنار بگذارند، همچنین به افرادی که قرار است از راه دور کنفرانس برقرار کنند آزادی عمل بیشتری می دهد و از همه مهم تر، برای افرادی که به سبب بیماری یا مشکلات حرکتی قادر به خروج از خانه نیستند، یک روش گریز از خانه فراهم می کند .


انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: