کد خبر: ۷۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۵۰۲
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: زیباسازی شهر به معنای بزک کردن نیست و شاهد تغییر جهت کلی در سازمان زیباسازی و محتوای تبلیغات شهری خواهیم بود.
معاون نجفی: زیباسازی شهر به معنای بزک‌کردن نیست/ تغییر اساسی در محتوای تبلیغات شهری

به گزارش خبرداغ،معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: زیباسازی شهر به معنای بزک کردن نیست و شاهد تغییر جهت کلی در سازمان زیباسازی و محتوای تبلیغات شهری خواهیم بود.

مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و عضو هیئت مدیره سازمان زیباسازی شهرداری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در عملکرد سازمان زیباسازی تحولی ایجاد خواهد شد، گفت: باید تعریف دقیق و روشنی از زیبایی در شهر داشته باشیم تا بفهمیم در سازمان زیباسازی شهرداری چه اتفاقی باید بیفتد.

او ادامه داد:‌ اگر مفهوم زیبایی در شهر را به درستی متوجه شویم می‌فهمیم که شهر محل زندگی مردم است و زیبایی در شهر به معنای فراهم کردن نوعی از زندگی است که مطلوب و شایسته و مناسب مردم باشد و اگر توانستیم این نوع زندگی یعنی آسایش و آرامش کامل را برای شهروندان فراهم کنیم این به معنای زیباسازی شهر است.

مهدی حجت با بیان اینکه نباید سازمان زیباسازی فقط به مباحث و جنبه‌های بصری محدود شود، افزود: زیباسازی شهر به معنای بزک کردن نیست بلکه به معنای ایجاد آرامش و آسایش برای همه شهروندان است. این که شما یک جوی آب را درست می‌کنید یا یک درخت را در جای مناسب می‌گذارید یا با چراغی پیاده‌رویی را روشن می‌کنید جزو زیباسازی شهر به نظر می‌رسد هر چند شاید فکر کنید از نظر بصری جنبه خاصی ندارند.

معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی باید به جای توجه به جنبه‌های بصری تمام جنبه‌های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: در همین راستا یک تغییر جهت کلی در سازمان زیباسازی ایجاد خواهد شد. همچنین تغییرات جدی در محتوای تبلیغات در سطح شهر ایجاد خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه به ترافیک ایجاد شده توسط برخی از پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: هیچ پروژه‌ای امکان ندارد مصوبه کمیسیون ماده 5 را داشته باشد اما فاقد پیوست ترافیکی باشد. هر پروژه‌ای که به کمیسیون ماده 5 می‌رود باید دارای پیوست ترافیکی، فضای سبز و محیط زیست و پیوست اجتماعی باشد.

او ادامه داد: اما فروشگاه کوروش به کمیسیون ماده 5 نرفته و نمی‌توان در این زمینه کاری انجام داد با این حال با توجه به فشاری که این مجموعه به ترافیک شهری وارد می‌کند باید خود مجموعه تمهیداتی بیندیشد مساله حضور پلیس راهور در کمیسیون ماده 5 هم کاملا به قانون بستگی دارد واعضای این کمیسیون را قانون تامین می‌کند.

حجت در انتها به تحولات ایجاد شده در شهرداری پس از حادثه پلاسکو اشاره کرد و افزود: در این حادثه همه دستگا ه‌ها از جمله شهرداری به نوعی مقصر شناخته شدند شهرداری قریب به صد تذکر به ساختمان داده بود اما باید می‌رفت و مداخله می‌کرد.

او با اشاره به وظایف مالک ادامه داد: بنیاد مستضعفان هم به عنوان مالک نباید اجازه می‌داد راهروها پر شود اما پلاسکو به نوعی مایه عبرت شد شهرداران مناطق همه ساختمان‌های در معرض خطر را شناسایی و تذکر دادند و می‌توان گفت پلاسکو در هشیارتر کردن شهرداری نسبت به این حوادث تاثیر زیادی داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: