کد خبر: ۷۵۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۵۰۵
این مطلب خوراکی‌هایی را معرفی میکند که با خوردن آن‌ها کالری و چربی بیش از حد وارد بدن می‌شود و باعث تجمع چربی در ناحیه شکمی می‌شود.
بدترین خوراکی‌هایی که موجب بزرگ شدن شکم می‌شوند!
به گزارش خبرداغ ،  اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که شکم بزرگی دارید، ولی دلیل آن را نمی‌دانید حتما با این مقاله همراه شوید. این مقاله خوراکی‌هایی را معرفی میکند که با خوردن آن‌ها کالری و چربی بیش از حد وارد بدن می‌شود و باعث تجمع چربی در ناحیه شکمی می‌شود.

دونات

نمیتوانید در برابر دونات تازه مقاومت کنید؟ اگر اغلب اوقات در برابر خوردن دونات تسلیم میشوید، ممکن است شکم شما بزرگتر شود.

گزینه بهتر: جلوی خود را بگیرید. یک دونات روغنی از ۲۶۰ کالری برخوردار است. بسته دونات دوازده تایی ۳۱۲۰ کالری دارد. یک مرد حدود ۱۰۰ کیلویی، برای سوزاندن این مقدار کالری مجبور است حدود ۴ کیلومتر بدود.

بستنی

درست است که مقداری کلسیم از بستنی دریافت میکنید، اما از هر نصف فنجان بستنی ۲۳۰ کالری نیز دریافت می‌کنید، و این مقدار کالری فقط برای بستنی ساده وانیلی، بدون هیچ مخلفاتی است.

گزینه بهتر: از بستنی‌هایی که چربی آن‌ها گرفته شده است استفاده کنید. این نوع بستنی‌ها چربی کمتری دارند، و بسیاری از طعم‌های آن در هر نصف فنجان تنها حاوی ۱۰۰ کالری است.

چیپس

یک وعده ۱۵ تایی چیپس دارای ۱۶۰ کالری است. اما چه کسی به ۱۵ عدد چیپس قانع است؟ اضافه کردن تنها ۲ قاشق غذاخوری سس فرانسوی باعث میشود ۶۰ کالری بیشتر و ۵ گرم چربی بیشتر دریافت کنید.

گزینه بهتر: ذرت بو داده بدون چربی گزینه بهتری است. شش فنجان ذرت بو داده بدون چربی تنها ۱۰۰ کالری دارد.

هات داگ

تمام آمریکایی‌ها از اینکه در مهمانی‌های خودمانی خود به عنوان غذای سردستی با هات داگ از میهمانان خود پذیرایی میکنند، به جز شادی چه چیزی به میهمانان خود هدیه میکنند؟ اضافه وزن و کالری بیشتر. یک هات داگ پنیری دارای ۳۹۰ کالری و ۸ گرم چربی "بد” است.

گزینه بهتر: بادام زمینی. این میان وعده سردستی قدیمی سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های خوب است.

گوشت قرمز چرب

اگر شما گوشت و سیب زمینی دوست دارید، حتما عاشق این هستید که استیک آبداری بشقاب شما را پر کند. اما حدودا هر ۵۰۰ گرم دنده ممکن است بیش از ۱۰۰۰ کالری و ۳۷ گرم چربی بد داشته باشد؛ و این مقدار کالری بدون هیچ گونه دورچین و یا پیش غذاست.

گزینه بهتر: گوشت بدون چربی، مانند گوشت راسته، فیله، استیک کمر گوسفند بخورید. تکه گوشتی که میخورید باید به اندازه مشت شما باشد نه به اندازه بشقابتان؟!.

پیتزای گوشت

پیتزا می‌تواند سالم باشد. اما اگر شما پیتزا را با مخلفاتی مانند پپرونی، سوسیس، ژامبون، و گوشت گاو دوست دارید، ممکن است بیش از ۳۰۰ کالری از یک تکه پیتزا دریافت کنید.

گزینه بهتر: به جای پیتزای گوشت، پیتزا با سبزیجات را انتخاب کنید. با این کار فیبر و مواد مغذی بیشتر، و تا ۱۰۰ کالری کمتر در هر برش دریافت میکنید.

همبرگر‌های بزرگ

اگر همبرگر بزرگ و پر از مخلفات است، علاوه بر بالا رفتن کالری مصرفی شما موجب نفخ نیز میشود. بعضی از آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ کالری و تا ۷۵ گرم چربی نیز دارند.

گزینه بهتر: به دنبال همبرگر‌های کبابی کوچکی که با گوشت گاو بدون چربی یا بوقلمون بدون چربی تهیه شده اند، باشید، و یا همبرگر گیاهی بخورید.

سیب زمینی سرخ شده با حجم زیاد

یک ظرف پر از سیب زمینی سرخ کرده میخواهید؟ بسیاری از ما سیب زمینی سرخ کرده دوست داریم، و نمیدانیم که ظرف بزرگی از سیب زمینی سرخ کرده می‌تواند به اندازه همبرگر کالری داشته باشد.

گزینه بهتر: به جای سیب زمینی، سالاد و یا میوه سفارش دهید.

مصرف بیش از حد نوشابه

آیا می‌دانید چه مقدار کالری در یک وعده نوشابه یا ماءالشعیر دریافت میکنید؟ یا یک بطری نوشابه چند وعده محسوب میشود؟ حدودا یک بطری نیم لیتری نوشابه معمولی، حاوی ۲۵۰ کالری می‌باشد.

گزینه بهتر: آب. اگر قهوه دوست دارید، سعی کنید قهوه سیاه (بدون شکر و یا کرم) مصرف کنید. یک فنجان نیم لیتری قهوه سیاه تقریبا کالری صفر دارد. شیر نیز خوب است. شیر بدون چربی کالری زیر ۱۰۰ دارد.

شیرینی دانمارکی

یک عدد شیرینی دانمارکی حدود ۴۴۰ کالری و مقدار زیادی چربی دارد.

گزینه بهتر: میوه‌های تازه و ماست کم چرب، و یا نان تست سبوس دار، که روی آن سبزیجات، بدون کره باشد، بخورید.

غذا‌های منجمد با کالری زیاد

هیچ مشکلی با غذا‌های منجمد و آماده که راحت هستند وجود ندارد، اما به اندازه آن‌ها توجه کنید. برخی از غذا‌های منجمد کالری، سدیم و چربی‌های ترانس بسیار بالایی دارند.

گزینه بهتر: برچسب روی غذا‌های منجمد را بخوانید و آن‌هایی که از گوشت بدون چربی با غلات سبوس دار تهیه شده اند، را انتخاب کنید.

خوردن تمام چیز‌هایی که در رستوران‌های سرپایی و به صورت سلف سرویس پیدا میشوند.

اگر نمی‌توانید در برابر غذا‌های متنوعی که به صورت سلف سرویس سرو میشوند، مقاومت کنید، سعی کنید هوشمندانه انتخاب کنید. سبزیجات بخار پز و سالاد‌ها را انتخاب کنید. از سس‌ها و دسر‌های چرب پرهیز کنید.

گزینه بهتر: اگر در محدود کردن خود به انتخاب غذا‌های مناسب مشکل دارید، از رفتن به این رستوران‌ها خودداری کنید.

راهکار‌ها و غذا‌های جایگزین:

با ماست از خودتان پذیرایی کنید.

خوردن تمام چیز‌ها موجب بزرگ شدن شکم نمیشود. در مطالعه‌ای معلوم شد، ماست (همراه با سبزیجات، غلات سبوس دار، میوه‌ها و مغزیجات) در میان غذا‌هایی است که به افزایش وزن مرتبط نمیشود. مطالعه دیگری خوردن غذا‌های لبنی مانند ماست را با چربی بدن و چربی شکم پایینتر مرتبط دانست.

امتیاز بیشتر: نوع کم چرب و یا بدون چربی ماست کلسیم را افزایش می‌دهد. به دنبال ماست‌هایی باشید که با ویتامین D. غنی شده اند. اکثر بزرگسالان هیچ یک از این مواد مغذی را به اندازه کافی دریافت نمیکنند.

بلوبری (زغال اخته آبی) بخورید.

هیچ ماده غذایی جاودیی وجود ندارد که بتواند چربی‌ها را بسوزاند. اما خوردن بیشتر هر نوع میوه، به جای خوراکی‌هایی با کالری و یا چربی بالا، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. زغال اخته، و سایر میوه ها، غنی از مواد مغذی هستند که برای شما مفیدند و به طور طبیعی شیرین هستند.

خود را با خوراکی‌هایی با فیبر بالا سیر کنید.

فیبر میتواند بهترین دوست شما در برابر چربی شکم باشد. مطالعه‌ای نشان داد افرادی که فیبر محلول بیشتری می‌خورند، پس از ۵ سال چربی شکم کمتری نسبت به بقیه دارند. تنها ۱۰ گرم در روز فیبر محلول تفاوت زیادی ایجاد میکند. این مقدار در دو سیب کوچک، یک فنجان نخود سبز، و نصف فنجان لوبیا چیتی است.

کمی ورزش انجام دهید.

تمرینات ورزشی منظم می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. هر چند شما نمی‌توانید تمریناتی انجام دهید که تنها قسمتی از بدن را لاغر کنند، اما فعال‌تر بودن به کاهش چربی تمام بدن، از جمله شکم کمک میکند. اگر دچار اضافه وزن هستید، تنها کم کردن ۱۰ درصد از وزنتان، شانس شما را در سالم ماندن افزایش میدهد.
راستینه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: