کد خبر: ۷۵۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ پدیده‌ای همچون فضای مجازی نتوانسته زندگی بشری را تغییر دهد؛ اهمیت فضای مجازی هم وزن اهمیت انقلاب اسلامی است و اگر نتوانیم نیاز مردم را تامین کنیم این نیاز به سمت بازارهای بین‌المللی می‌رود.
وزیر ارتباطات: نوآوری با مطالبه از هیات دولت و مسوولان بدست نمی‌آید / اهمیت فضای مجازی هم وزن انقلاب است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ پدیده‌ای همچون فضای مجازی نتوانسته زندگی بشری را تغییر دهد؛ اهمیت فضای مجازی هم وزن اهمیت انقلاب اسلامی است و اگر نتوانیم نیاز مردم را تامین کنیم این نیاز به سمت بازارهای بین‌المللی می‌رود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در همایش "تخصصی سرآمدان فناوری و صنعت سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور" گفت: یکی از اهداف صنعت افزایش تولید سرانه ملی است و در دنیا وقتی برای توسعه برنامه‌ریزی می‌کنند، سه مولفه اقتصاد، فرهنگ و امنیت را در نظر می‌گیرند که در توسعه پایدار موثر است.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص داخل در کشورهای مختلف تحت تاثیر صنعت، کشاورزی و خدمات است، افزود: رویه دنیا نشان می‌دهد با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت و کشاورزی با کاهش آمار اشتغال مواجهیم اما در بخش خدمات سهم اشتغال رو به افزایش است.

آذری جهرمی با اعلام اینکه در دنیا اقتصاد تولیدمحور در حال تغییر به اقتصاد دانش‌محور است، اظهار کرد: در گذشته تنوع، کیفیت و قیمت در تولید مهم بود اما الان نوآوری و ‌فناوری محور اصلی رقابت را تعیین می‌کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مطابق روند کنونی دنیا تولید ناخالص ملی به سمت خدمات درحال سوق یافتن است، تصریح کرد: اقتصاد صنعتی چهارم در حوزه اقتصاد با عنوان اقتصاد دیجیتال از آن یاد می‌کنند که بدون شک همراه خود فرهنگ نیز می‌آورد و اگر برای آن برنامه‌ای نداشته باشیم طی سال‌های آتی در تصرف آن قرار می‌گیریم.

او با تاکید بر اینکه توسعه در دنیا برای تامین نیاز مردم است، خاطرنشان کرد: نیاز مردم معطل ما نخواهند ماند و اگر نتوانیم آن را تامین کنیم این نیاز سوق بازارهای بین‌المللی می‌شود لذا باید در عرصه بین‌المللی سهمی برای گفتن داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه آماری از فعالیت کسب و کارهای نوپا در کشور گفت: بر پایه گسترش کسب و کارهای نوپا در کشور مشخص است که در بسیاری از حوزه‌ها چون گردشگری، سلامت، بهره‌وری انرژی، شهر هوشمند و همچنین حوزه صادرات توسعه نداشتیم و جای کار بسیاری دارد.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه تهدیدهای آینده از تهدیدات امروز بسیار بزرگتر است، اظهار کرد: نیروی انسانی موجود در کشور به لحاظ شاخص‌های خلاقیت نرخ بالاتری را از متوسط جهانی دارا هستند که باید از آنها استفاده کنیم.

وی‌ با اشاره به اینکه ارزهای دیجیتال یکی از ظواهر فناوری و تحول در اقتصاد است، افزود: همان‌طور که بسیج ثمره گفتمان انقلاب اسلامی در دنیاست باید در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز گفتمان خود را داشته باشیم ‌تا به جای اینکه غرب ایدئولوژی خود را تبدیل به اقتصاد کنند با نوآوری ایدوئولوژی خودمان را به اقتصاد تبدیل کنیم.

عضوکابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه نوآوری با مطالبه از هیات دولت و مسوولان بدست نمی‌آید بلکه با قلب و مغز انسان‌ها رشد پیدا می‌کند، تصریح کرد: نیروی نخبه‌ای که می‌تواند مطابق اعتقاد ما نوآوری کند جایگاهش در بسیج است.

وی با این انتقاد که متاسفانه ساختار حاکمیتی ما غریب‌نواز است، خاطرنشان کرد: اگر کسی آمار و ارقام اقتصاد را بداند متوجه است که باید میدان را برای جوانان باز کنیم چرا که این عرصه فعالیت جوانان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه خلاقیت چارچوب پذیر نیست، گفت: یکی از راه‌حل‌ها تحول دیجیتال و آینده پژوهی ایجاد گفتمان در مردم و مطالبه‌گری جوانان است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه شرکت‌های نوآور با قوانین ثبت شرکت‌ها مربوط به سال ۱۳۳۸، نظام بیمه‌ای و مالیاتی سنتی نمی‌تواند فعالیت کند، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ پدیده‌ای همچون فضای مجازی نتوانسته زندگی بشری را تغییر دهد و اهمیت فضای مجازی هم وزن اهمیت انقلاب اسلامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
دادستان محترم کل کشور
با سلام و احترام
از مهره ماه 1389 تاکنون طول کشید مشکلات ما نگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات تهران وابسته شرکت مخابرات ایران رسیدگی نمی کنند چرا؟!
و با گذشت هشت سال است تمام مدیران ومسئولان شرکت مخابرات استان تهران، شرکت مخابرات ایران، دولت، دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اداره کار، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان کشورو... نتوانند این مشکل را حل کنند
آیا بهتر نیست آن سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و... تعطیل شود؟ چرا که از درمدت هشت سال به مشکل ساده‌ترین ناتوان است ناتوانی خودشان را توجیه کنند
چرا سازمان بازرسی کل کشور درمدت هشت سال است به این موضوع رسیدگی نمی کند؟
چه دستگاهی باید به این مشکل رسیدگی کند.
چه کسی به این موضوع باید رسیدگی کند؟
چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت مدت هشت سال است دراین زمینه اقدامی نمی کنند؟
ودرقانون به هرجرم کوچکی هم رسیدگی می شود پس چه شد.
از مسئولان قوه قضائیه و مسئولان دستگاه های قضایی
تقاضای رسیدگی داریم.
بی توجهی مدیران دولت روحانی درمدت 5 سال به مشکلات ما نگهبانان رسمی مخابرات منطقه تهران
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: