کد خبر: ۷۵۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۴۲۹
این موز که در مزرعه D&T واقع در ایالت اوکایامای ژاپن تولید شده، Mongee نام گرفته است که در زبان ژاپنی خارق‌العاده معنی می‌دهد
این موز را با پوست بخورید !پژوهشگران ژاپنی با شبیه‌سازی رشد گیاهان در عصر یخبندان، موز جدیدی پرورش داده‌اند که پوست آن را می‌توان خورد، بدون این‌که حس بدی داشته باشیم. این محصول در ژاپن بسیار کمیاب است و با قیمت دانه‌ای شش دلار (26هزارتومان) عرضه می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، این موز که در مزرعه D&T واقع در ایالت اوکایامای ژاپن تولید شده، Mongee نام گرفته است که در زبان ژاپنی خارق‌العاده معنی می‌دهد. روش تولید این موز جدید، بیدارسازی به کمک ذوب از انجماد نام دارد و طی آن، ابتدا درخت موز در دمای زیر صفر رشد می‌کند؛ سپس آن را گرم می‌کنند تا یخ‌هایش ذوب شود و دوباره آن را در خاک می‌کارند. این همان روشی است که تصور می‌شود برای گیاهان (plants)در عصر یخبندان اتفاق افتاده است.

فرآیند انجماد، رشد سریع‌تر درختان موز را به همراه دارد. در شرایطی که دو سال طول می‌کشد درخت موز در مناطق حاره‌ای به باردهی برسد، در روش جدید فقط چهار ماه لازم است تا درخت موز به شرایط(Conditions) مناسب برای میوه‌دهی برسد.

پوست موز دارای برخی مواد مغذی است و در برخی کشورها آن را همراه میوه موز می‌خورند؛ اما بدن بسختی می‌تواند مواد مغذی درون پوست موز را استخراج و جذب کند. کسانی که موز مونجی را امتحان کرده‌اند، می‌گویند پوست موز مونجی، نازک‌تر از موزهای معمولی است، بافت عجیبی هم ندارد و مزه خاصی هم نمی‌دهد.

به رغم رشد سریع و شرایط مناسب برای تولید پرمحصول، موز مونجی در ژاپن کمیاب است. این محصول فقط در برخی سوپرمارکت‌های بزرگ ژاپن عرضه می‌شود و سهمیه هر فروشگاه هم ده موز در هفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: