کد خبر: ۷۵۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۲۵۵
سفیر سوئیس گفت: با بانک‌های سوئیسی در زمینه‌های پیشنهادی از جمله صدور مجوز تاسیس شعب بانک‌های ایران در این کشور با مقامهای بانکی مذاکره خواهم کرد.
رایزنی برای تاسیس شعب بانک‌های ایران در سوئیس

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،  در این دیدار، ولی اله سیف ضمن ابراز خرسندی از روابط بانکی دو کشور گفت: بانک های ایران در چارچوب مقررات بین المللی فعالیت می کنند و گام های بلندی برای تطبیق با استانداردهای جهانی برداشته شده است.

وی ادامه داد: برنامه اصلاح ساختار بانک‌ها در دو زمینه «استاندارد کردن عملیات بانکی و تطبیق با مقررات بین‌المللی» و «اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی» در حال انجام است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی‌ بانک های ایران گفت: بانک‌های ایرانی تحت ارزیابی کیفیت دارایی قرار دارند و باتوجه به نتیجه بررسی‌ها، برای هر بانک، برنامه اصلاح ساختار خاص طراحی خواهد شد.

در این دیدار، مارکوس لایتنر ( Markus leitner ) سفیر سوئیس در تهران، با ابراز تمایل به گسترش ارتباطات بانکی ایران و سوئیس، از تلاش برای ترغیب بانک های کشورش به منظور همکاری با بانک های ایرانی خبر داد.

وی افزود: برای توسعه همکاری‌های بانکی لازم است تصویر شفاف‌تری از نظام بانکی ایران در دست باشد و این دیدار مقدمه ای برای این موضوع محسوب می شود.

به نقل از بانک مرکزی، سفیر سوئیس با ابراز خشنودی از اقدامات انجام شده در توسعه روابط بانکی دو کشور گفت: با بانک‌های سوئیسی در زمینه‌های پیشنهادی از جمله صدور مجوز تاسیس شعب بانک‌های ایران در این کشور با مقامهای بانکی مذاکره خواهم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: