کد خبر: ۷۵۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
تعداد بازدید: ۳۴۲
گروهی از دانشمندان چینی با شبیه‌سازی یا کلون دو میمون با استفاده از کروموزوم‌های تنها یک والد مشابه فرایند شبیه‌سازی اولین پستاندار معروف به گوسفند دالی به دنبال کشف روش‌های جدید برای دمان سرطان هستند.
گامی برای درمان سرطان/شبیه‌سازی اولین میمون
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، دالی اولین گوسفند شبیه‌سازی شده توسط گروهی از دانشمندان اسکاتلندی  بود که از تنها یک سلول پستان گوسفند ماده متولد شد.

دانشمندان این سلول را به تخمک بارور نشده گوسفند دیگر فاقد مواد ژنتیکی متصل کردند سپس سایر مراحل مثل تشکیل تخمک، بارداری و زایمان در بدن یک گوسفند سوم انجام شد.

تولد میمون‌های شبیه‌سازی شده صرفا با انگیزه یافتن روش‌های درمانی جدید برای بیماری‌هایی همچون پارکینسون، آلزایمر و سرطان برنامه‌ریزی شده و دانشمندان امیدوارند که با دستکاری یا مهندسی ژنتیک به روش‌های درمانی جدید دست یابند.

دانشمندان چینی معتقدند بشر به دانش شبیه‌سازی انسان دست یافته است، اما همواره مسائل اخلاقی از پیشرفت این پروژه جلوگیری می‌کند.

شبیه‌سازی اولین میمون‌های جهان صرفا با هدف شناسایی ژن‌های بیماری‌زای مشترک است تا پروسه حذف یا جدا کردن این گروه از ژن‌ها از ذخیره ژنی انسان با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

اگرچه تاکنون بیش از 23 گونه از پستانداران بعد از گوسفند دالی شبیه‌سازی شده‌اند اما تا قبل از دستاورد اخیر، شبیه‌سازی میمون‌ها با این شیوه همواره با مشکل مواجه بوده است.

به نقل از نیوساینتیست، دانشمندان چینی امیداورند با دستاوردهای حاصل از این شبیه‌سازی ژن‌های عامل بیماری‌های خطرناک را کشف و اصلاح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: