کد خبر: ۷۵۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۴۰۶
دوشنبه‌شب این هفته عادل فردوسی‌پور بالاخره پس از مدتها تلاش موفق شد مهدی طارمی را شکار کند و پای میز محاکمه نود بکشاند.
همه را له کردی آقای طارمی، همه را!/ مهدی طارمی در بازگشتش از ترکیه، یک میلیارد و 150میلیون تومان پول زیرمیزی،از حسین هدایتی دریافت کردبه گزارش خبرداغ،دوشنبه‌شب این هفته عادل فردوسی‌پور بالاخره پس از مدتها تلاش موفق شد مهدی طارمی را شکار کند و پای میز محاکمه نود بکشاند. او در تمام روزهایی که طارمی محروم در تهران حضور داشت برای دعوت از این بازیکن به برنامه‌اش به آب و آتش زد، اما این موقعیت فراهم نشد تا طارمی نهایتا پس از حضور در لیگ قطر و صرفا با استفاده از یک ارتباط ضعیف اینترنتی میهمان شوی دوشنبه‌شب‌های تلویزیون شود. هرچند که ماحصل آن همه کوشش، چیز دندانگیری نبود. بیش از یک ساعت کشمکش با آقای گل دو فصل گذشته فوتبال ایران تنها نشان داد دست‌های طارمی بیش از حد تصور خالی است؛ آنقدر که برای تبرئه خودش از هر اتهامی، یک لشکر «شریک جرم» تراشید. او در این لحظات به شدت به غریقی می‌مانست که هنگام دست و پا زدن‌های آخر برای یافتن راه نجات، تنها عده‌ای دیگر را با خودش زیر آب برد؛ قربانیانی که بعضی از آنها واقعا خطاکار بودند و برخی دیگر بی‌گناه در این تله گرفتار شدند.

 

علی‌اکبر طاهری

بزرگترین و چه‌بسا به‌حق‌ترین قربانی طارمی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس بود؛ او که شاید هواداران با وجود همه کم‌وکاستی‌هایش تا دوشنبه‌شب به طور کلی به کارنامه‌اش نمره قبولی می‌دادند، اما فاش‌گویی طارمی در زمینه عقد قرارداد جعلی با تاریخ تقلبی به طرفیت باشگاه پرسپولیس، طاهری را از چشم‌ها انداخت. طاهری همیشه اصرار داشت پیش از حضور طارمی در ترکیه یک تفاهم‌نامه با او امضا شده، اما مهاجم بوشهری در برنامه نود به صراحت اعلام کرد قرارداد مزبور بعد از سفر او به ترکیه، با تاریخ غیرواقعی و به قصد اغفال فیفا منعقد شده است. مدیرعامل پیشین پرسپولیس حتی در جریان بگومگوی یک ماه قبلش با عادل هم هرگز زیر بار دروغین بودن تاریخ آن قرارداد نرفت، اما حالا طرف دوم ماجرا، همه داستان را فاش کرده. امروز دیگر به نظر می‌رسد نیازی به برگزاری آن نشست خبری معروف طاهری هم نباشد؛ چه اینکه افکار عمومی متوجه اصل موضوع شده است. حرف‌های اخیر طارمی علاوه بر زیر سوال بردن کارنامه طاهری، می‌تواند دردسرهای دیگری هم برای پرسپولیس به همراه داشته باشد. فراموش نکنیم در حال حاضر این باشگاه به‌شدت در تلاش است تا محرومیتش از پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان بعد را رفع کند، اما اگر تصریح طارمی به دروغگویی و تقلب باشگاه به گوش فیفا یا دادگاه عالی ورزش برسد، از باز شدن آن پنجره هم خبری نخواهد بود.

 

حسین هدایتی

مصاحبه طارمی در برنامه نود به سمتی کشیده شد که بارها اسم حسین هدایتی به میان آمد و حتی فایل صوتی معروف مکالمه این دو نفر هم روی آنتن پخش شد. دوشنبه‌شب بار دیگر روشن شد هدایتی استاد «موازی‌کاری» در پرسپولیس است. جای شگفتی دارد که در پروژه بازگشت طارمی به پرسپولیس، مالک استیل‌آذین مراودات پنهانی با این بازیکن برقرار کرده و کل چارت مدیریتی باشگاه را به هیچ انگاشته است. طارمی و هدایتی با هم قرار و مدار می‌گذاشتند، انگار نه انگار که این باشگاه مدیرعاملی هم دارد!

 

وحید امیری و جلال حسینی

مهدی طارمی در بازگشتش از ترکیه، یک میلیارد و 150میلیون تومان پول زیرمیزی، بدون احتساب اصل قراردادش با پرسپولیس از حسین هدایتی دریافت کرد. او برای اینکه ثابت کند بر خلاف ادعای هدایتی این مبلغ بابت جلب رضایت ریزه‌اسپور و مختومه کردن پرونده پرداخت نشده، دریافت پول زیرمیزی از مالک استیل‌آذین را تقریبا به همه بازیکنان پرسپولیس تعمیم داد و صراحتا از وحید امیری و جلال حسینی هم نام برد. به این ترتیب آخرین رازهای مالی مگوی تیم هم فاش شده و اسرار تنی‌چند از بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان پرسپولیس نیز بر ملا شده است.

 

عبدالصمد ابراهیمی

وکیل مهدی طارمی کسی بود که او را به علی دایی معرفی کرد و پل رسیدن این بازیکن به شهرت و ثروت شد. عبدالصمد ابراهیمی در طول چهار سال گذشته ماموریتی برای خودش تراشیده بود که بر اساس آن باید همه گل‌کاری‌های طارمی را جبران می‌کرد. مثلا اگر مهاجم بوشهری وسط اعتصاب خودش را «بزرگتر پرسپولیس» می‌خواند و خبرنگاران را بیرون می‌کرد، این صمد بود که به جای او بیانیه عذرخواهی منتشر و فضا را تعدیل می‌کرد. البته که ابراهیمی هم اشتباهاتی داشت، اما طارمی دوشنبه‌شب هر کجا گیر افتاد پای وکیلش را وسط کشید و نقصان‌ها را متوجه او دانست. طارمی مسوولیت همه چیز را گردن صمد ابراهیمی انداخت؛ از اعلام توافق با پرسپولیس پیش از سفر به ترکیه و بازگشت سهل‌انگارانه از ریزه‌اسپور تا ناآگاهی از چگونگی پرداخت جریمه به باشگاه ترکیه‌ای و حتی مسوولیت جدایی اخیر از پرسپولیس و حضور در لیگ قطر! جالب است که طارمی در مواجهه با انگ بی‌وفایی در قبال پرسپولیس می‌گوید: «وکیلم از طرف یک مرجع غیرورزشی به گوشم رساند که اگر نیم‌فصل دوم در پرسپولیس بمانم برای خیلی بد می‌شود و باید بروم!»

 

خداداد عزیزی و هاشمی‌نسب

طارمی برای آنکه نشان بدهد در کم‌وکیف رابطه‎اش با هدایتی حق با او بوده، بارها اسم خداداد عزیزی و مهدی هاشمی‌نسب را به عنوان شاهد مطرح کرد، اما این دو نفر نیز دیروز پای خودشان را از ماجرا کنار کشیدند. هاشمی‌نسب گفته تنها یک بار طارمی و هدایتی را دیده و اصلا نمی‌داند بین آنها چه گذشته است.

 

روابط عمومی باشگاه

همیشه انتقادات بسیار زیادی به شیوه عملکرد پندار خمارلو وجود داشته، اما طارمی دوشنبه‌شب او را هم به شکل بی‌رحمانه‌ای زیر سوال برد. مهاجم پیشین پرسپولیس گفته اظهاراتش در باب «خیریت» که بعد از محرومیت پرسپولیس در آن مصاحبه ویدیویی به زبان آورد، حاصل پافشاری و القائات خمارلو بوده است. گویا طارمی در هیچ کاری، هیچ اراده‌ای از خودش نداشته و مسوولیت همه چیز گردن دیگران است!

 

کانون هواداران

مهاجم الغرافه قطر در بخش آخر سخنانش به انتقاد تند از لیدرهای پرسپولیس و کمیته مجازی این باشگاه پرداخت، آنها را مبتلا به سوءنیت دانست و متهم‌شان کرد به اینکه برای تخریب تعمدی این بازیکن تلاش کرده‌اند.

 

شجاعی و اشکان دژاگه

این آیتم البته مربوط به برنامه نود نیست و به مصاحبه ظهر دوشنبه طارمی با سایت رسمی الغرافه مربوط می‌شود. مهاجم بوشهری آنجا گفته بود مسعود شجاعی و اشکان دژاگه او را برای حضور در الغرافه تشویق کردند. ساعتی بعد اما شجاعی به شدت موضوع را تکذیب کرد؛ چنان‌که طارمی در مصاحبه با برنامه نود اعلام کرد سایت قطری حرف‌هایش را اشتباه ترجمه کرده است!

دنیای اقتصاد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
هواداران پرسپولیس نباید اجازه بدهند که طارمی واسه تیم ملی بازی کند هواداران پرسپولیس باید حال طارمی را بگیرند ادمی که به دیگران رحم نکند نباید توقع داشته باشد که دیگران بهش رحم کند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: