کد خبر: ۷۵۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
تعداد بازدید: ۵۲۳
ویتامین C همان طور که شما را سرحال می آورد و انرژی تان را افزایش می دهد، در مقابل رادیکال های آزاد هم، می تواند شما را یاری کند
مواد غذایی که پوست را شفاف می‌کنندشما هم به دنبال غذاهایی میگردید که بتواند پوست شما را زیبا و شفاف کند؟ خب، این مطلب مخصوص شماست. ما منویی از بهترین غذاهایی برای شفافیت پوست را به شما پینشهاد می دهیم.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین، ویتامین C همان طور که شما را سرحال می آورد و انرژی تان را افزایش می دهد، در مقابل رادیکال های آزاد هم، می تواند شما را یاری کند.

این ویتامین، سرعت تعمیر و بازسازی DNA سلول هایی را که در اثر اشعه ماورای بنفش تخریب شده اند، بالا می برد. درمان ضد چروک شما که با خشکی پوستتان و پیری زودرس مبارزه می کند، در میوه ها و سبزیجات متمرکز شده است. ویتامینC که تاثیر جذب کننده دارد، در توت فرنگی، کیوی، پاپایا، انگور فرنگی سیاه و ... موجود است؛ قطعاً این خوراکی ها باید در لیست غذای روزانه تان قرار بگیرند. سوفی اُرتگا لوئف، متخصص پوست، در همین زمینه یادآور می شود که:«آنتی اکسیدان(Antioxidants) ها، مانند ویتامین C، A، E، روی و سلنیوم، دفاع سلولی پوست در مقابل اکسید شدن را تقویت می کنند. و این سرمایه ای برای تقویت پوست از داخل بدن، به لطف تغذیه است.»

این سبزی پرخاصیت
اسفناج غذایی مقوی است که باید آن را وارد رژیم غذاییتان کنید. منبع بسیار خوب ویتامین E، A، وC، آهن، کلروفیل، فولیت، منیزیم، فیبر و پروتئین گیاهی است. همه این نوع مواد برای داشتن پوستی زیبا بسیار ضروری هستند. اسفناج همچنین سرشار از آنتی اکسیدانهاست که باعث جلوگیری از انواع امراض پوستی می شود. می توانید اسفناج را در سالاد استفاده کنید. خوردن مرتب اسفناج پوست شما را از داخل تمیز می کند.

یاری رسانی به سبک سویا
سویا یکی از یاری رسانان مهم پوست است. سویا حاوی ایزوفلاون است که تاثیر محافظت کننده در مقابل اشعه ماورای بنفش دارد و ضمناً کلاژن را برای به تاخیر انداختن آسیب ها تقویت می کند. کلاژن حدوداً از بیست سالگی شروع به از دست دادن انعطاف پذیری اش می کند. ذخیره های کلاژن در طی سالیان بدون اینکه تجدید شوند، در نبود غذاهایی سرشار از کلاژن مانند سیرابی و آبگوشتی که استخوان فراوان داشته باشد، کاهش می یابد.

باورتان نمیشود...
خام و یا پخته فلفل قرمز پوستی فوق العاده به شما می دهد. یک عدد فلفل قرمز در روز ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف می کند. فلفل قرمز سرشار از ویتامین B6،فیبر و کاروتنوید است که با چین و چروک پوست مقابله کرده و جریان خون بیشتری را به سمت پوست می فرستد و به شما کمک می کند جوانتر به نظر برسید. مصرف فلفل قرمز باعث از بین رفتن آکنه نیز می شود. فلفل قرمز اسنکی بسیار راحت است و تنها دارای ۳۰ کالری است. بنابراین اگر رژیم غذایی دارید و می خواهید وزنتان را کم کنید، بدون اینکه آسیبی به پوستتان برسد، فلفل قرمز را وارد برنامه غذایی روزانه تان کنید.

گوجه برای پوست مفید است یا مضر؟
تحقیقات اثبات کرده اند که گوجه قرمز برای پوست بسیار مفید است. بسیاری از مردم می گویند که خوردن گوجه باعث آکنه می شود. اما باید بگویم گوجه منبع بسیار عالی آنتی اکسیدانها می باشد که به سلامتی پوست کمک کرده و باعث حفاظت از رنگدانه ها می شود. گوجه را به غذایتان اضافه کنید و یا آن را همراه سالاد بخورید. هنگامی که گوجه را می پزید مقدار مواد انتی اکسیدان آن زیادتر می شود بنابراین انواع گوجه های پخته و سسهای گوجه را با خیال راحت بخورید.

چقدر آب می نوشید؟
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

پروتئین های حیوانی
سینه مرغ بدون پوست، ماهی، انواع لوبیا، آجیل و مواد غذایی حاوی پروتئین دارای موادی هستند که با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقابله می کنند. زمانی که پروتئین هضم می شود اسید آمینه هایی آزاد می کند که نقش موثری در ساخت سلول ها دارند. اگر ذخیره این اسید آمینه ها بالا باشد احیا و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن به خوبی انجام می گیرد. توصیه می کنیم پروتئین های کم چرب مصرف کنید.

روغنی از جنس گیاهان
روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که غشای سلول ها را چرب کرده و پوست را نرم و لطیف می کند. روغن زیتون همچنین حاوی میزان اندکی از اسیدهای چرب ضروری دیگری نیز هست که خواص ضدالتهابی(Anti-inflammatory) دارند. از این گذشته این روغن سرشار از ویتامین E و پولیفنول است. این دو آنتی اکسیدان جلوی تکثیر رادیکال های آزاد آسیب رسان به پوست را می گیرند. توصیه می کنیم در تهیه غذاهای روزانه تان از روغن زیتون استفاده کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: