کد خبر: ۷۵۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
تعداد بازدید: ۲۵۹
محمد شریعتمداری:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی خوب است به لطف خدا کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد ولی در ایام نوروز نیازمندی‌های مردم تنها شامل کالاهای اساسی نمی‌شود، بلکه نیازهایی در حوزه‌های حمل و نقل شهری و برون شهری و هتلداری ایجاد می‌شود.
پیش‌بینی تسهیلات ویژه‌ برای خودروهای هیبریدی مناسب ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی خوب است به لطف خدا کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد ولی در ایام نوروز نیازمندی‌های مردم تنها شامل کالاهای اساسی نمی‌شود، بلکه نیازهایی در حوزه‌های حمل و نقل شهری و برون شهری و هتلداری ایجاد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از همین رو به شهر‌های مهاجرپذیر در این خصوص توجه می‌کنیم و سعی در تنظیم بازار خواهیم داشت. در ایام نوروز که ایام پیک سفرهای مردم و استفاده از این‌ها است، دولت توجه ویژه‌ای به تنظیم بازار در شهرهای مسافرپذیر خواهد داشت.

شریعتمداری، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات رییس‌جمهور مبنی بر تجدیدنظر در واردات خودروهای هیبریدی و نحوه ورود خودروهایی که واقعا هیبریدی هستند، گفت: با توجه به ضوابط جدید واردات خودرو و افزایش سود بازرگانی خودروهای وارداتی که با سوخت فسیلی حرکت می‌کنند از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد طبیعتا تغییری در جدول سود بازرگانی واردات خودروهای هیبریدی هم خواهیم داشت.

وزیر صنعت با بیان اینکه خودروهای هیبریدی چند دسته هستند، بیان کرد: برخی فقط هنگام ایستادن و آغاز حرکت خود از امکانات برقی استفاده می‌کنند و برخی نیز در حرکت و در پیمایش محدود در سطوح صاف و سرعت‌های زیر ۴۰ کیلومتر در ساعت از موتورهای برقی خود استفاده کنند. این خودروها در سرعت‌های بالاتر از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند. محاسبات کارشناسان نشان می‌دهد که خودروهایی که اصطلاحا سری موازی و موازی سری هستند هرکدام دارای شرایط ویژه فنی‌ هستند و متناسب با میزان مصرف سوخت فسیلی توسط این خودروها و میزان صرفه‌جویی که در تولید آلایندگی به همراه دارند، از تخفیفاتی در سود بازرگانی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه  با توجه به این شرایط فاصله خودروهای برقی که از تعرفه ۵ درصدی استفاده می‌کنند تا خودروهایی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، ۹۰ درصد خواهد بود گفت:درباره تعرفه خودروهای هیبریدی که بین ۵ تا ۲۵ درصد از میزان مصرف سوخت شان در شرایط مختلف کاهش پیدا می‌کند، با نظر کارشناسان و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت و هیات وزیران بین ۳۵ تا ۵۵ درصد تعیین کرده‌ایم که این مصوبه ابلاغ شده و در حال اجرا می‌باشد.

شریعتمداری افزود: مصوبه جدید دولت در زمینه تعرفه خودروهای هیبریدی  رانتی که به وجود آمده بود را به نوعی پوشانده است. دولت تسهیلات ویژه‌ای برای خودروهای هیبریدی مناسب در ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: