کد خبر: ۷۵۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
تعداد بازدید: ۳۲۷
لاریجانی:
رییس مجلس با بیان اینکه طرح برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل خیانتی از سوی برخی کشورهای اسلامی است، گفت: خیانت برخی کشورهای عربی در جنگ ۳۳ روزه با اطلاعات دادن به اسرائیل، مشکل ساز شد.
رژیم صهیونیستی مزاحم دائمی امنیت ملی تمام کشورها است/ بحران سوریه انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز در سخنانی در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت اسلامی که به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین در حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه برخی در دنیای رسانه و کشورهای عربی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا ملت ایران از مردم فلسطین این گونه دفاع می‌کند، اظهار داشت: رسانه‌های عربی موضوع فلسطین را موضوعی عربی عنوان کرده و می‌گویند ربطی به ایران ندارد و برخی رجال سیاسی کشورهای غربی می‌گویند کشور اسرائیل یک واقعیت است و همه باید آن را بپذیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به علل دفاع جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین پرداخت و گفت: فلسطینیان ملت مظلومی هستند؛ آنها مسلمانانند و گرفتار رژیم بدخیمی شده‌اند که آنها را از کشورشان آواره کرده و در اردوگاه‌هایی در لبنان، سوریه و سایر کشورها هستند که در فقر زندگی می‌کنند در حالی که در گذشته زمین، ملک و شغل داشتند اما اکنون چیزی ندارند و برخی کشورها به آوارگان فلسطینی کمک می‌کنند تا به کشور خود باز نگردند.

وی در ادامه دفاع از مردم فلسطین را یک وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: اگر به کسی ظلم شود و کسی که می‌تواند به آنها کمک نکند به سر خود آنها نیز ظلم می‌آید، چنانچه شهید مطهری معتقد بود اگر کسی به کسی ظلم کند در این دنیا مورد محاسبه قرار می‌گیرد و اگر از مظلوم دفاع نشود در همین دنیا تاوان می دهد و این یک قاعده است لذا اگر ملتی آواره شده و کمک خواستند و کسی به آنها کمک نکرد خود آنها نیز روزی لباس مذلت خواهند پوشید.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نظر امنیت ملی برای همه کشورهای دیگر یک مزاحم دائمی است، اذعان داشت: آنها در مسیر شعار "نیل تا فرات" موفقیتی نداشتند اما همواره داعیه آن را دارند و برای ایران نیز مشکل ایجاد می‌کنند چنانچه دانشمندان هسته‌ای ما را که هر کدام ستونی برای کشور بودند ترور کرده‌اند لذا رژیم شرور صهیونیستی در منطقه به دنبال ترور شخصیت‌ها بوده و در برخی کشورها برای اقدامات ایذایی حضور می‌یابند و قصد ضربه زدن به اقتصاد کشورها را دارند که منابع اطلاعاتی ایران آن را کشف کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه باید در برابر رژیم شرور صهیونیستی مقاومت کرد، ابراز داشت: آنها مرز نمی شناسند و دائما ایذا می کنند لذا اگر در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی نشود، پیشروی می کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با اشاره به تاریخ فلسطین بیان داشت: از زمانی که این غائله به پا شد و خواستند یک رژیم جعلی را به زور ایجاد کنند، فراز و فرودهایی برای فلسطین به وجود آمد و در جاهایی پیشرفت و در جایی پسرفت داشتند که امام(ره) نیز در این رابطه فرموده بودند اگر مسلمانان هرکدام یک سطل آب می ریختند تا کنون رژیم صهیونیستی را آب می برد.

وی اضافه کرد: از این رو اگر ملت های اسلامی بخشی از انرژی خود را صرف فلسطین می کردند، امروز وضعیت آنها این نبود همچنین در بسیاری از جنگ هایی که علیه فلسطین انجام شد آنها جایی شکست خوردند که در همه آنها نیز رگه هایی از خیانت وجود داشت.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه جنگ سختی بود، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا از همه امکانات برای حذف حزب الله از صحنه لبنان استفاده کرد که ۱۰ روز نخست تلاش ها برای آتش بس نتیجه ای نداشت ؛ جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا در کنفرانسی در مسکو حرف سخیفی نسبت به فلسطین زد و ایده آنها این بود که کار فلسطین در حال تمام شدن است اما از روز دهم شرایط فرق کرد و صحنه سختی پیش روی اسرائیل آمد که از ۲ هفته بعد، دلالان منطقه‌ای راه افتادند که مسأله فلسطین و اسرایئل باید حل شود و مقاومت را که دیدند مجبور شدند آتش بس ظاهری اعلام کرده و اسرائیل را از منجلاب نجات دهند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به سفری که همان زمان به یکی از کشورهای اروپایی داشت، عنوان کرد: آن زمان یکی از مقامات آن کشور می گفت اولمرت یک جنازه سیاسی است و این درس بزرگی بود.

وی افزود: در جنگ ۳۳ روزه بعضی از کشورهای عربی به جای کمک به لبنان به رژیم صهیونیستی اطلاعات می دادند که این خیانت ها مشکل ساز شد و بعد از این غائله به فاصله اندکی رژیم صهیونیستی قصد داشت نشان دهد که از پا نیفتاده لذا جنگ ۲۲ روزه را راه انداخت که باز هم مقاومت شد؛ از این رو مقاومت کلید فلاح و پیروزی است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بعد از این شکست‌ها، بحرانی در کشورهای اسلامی راه انداختند تا مجالی برای رژیم مفلوک اسرائیل ایجاد کنند، افزود: آنها قصد داشتند فضای تنفسی برای اسرائیل ایجاد کنند لذا بحران سوریه انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برد و فضا برای رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که ما در آن زمان به کشورها می گفتیم آنها می خواهند ستون مقاومت را بزنند که این به ضرر ملت فلسطین است، اظهار داشت: یک صاحبنظر آمریکایی-یهودی در کنفرانس هرتسل که در اسرائیل پیرامون مسائل مهم رژیم صهیونیستی برگزار می شود گفت داعش رو به زوال است و اکنون باید جبهه النصره را تقویت کنیم چرا که کشورهای اسلامی درگیر خود هستند و نیروی دفاعی آنها کم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نفع درگیری‌ها را رژیم صهیونیستی برد، عنوان کرد: بعد از ماجرای اخیر که رئیس جمهور آمریکا قصد داشت سفارت خود را به قدس شریف ببرد که شیطنت بزرگی هم بود، آنها می‌خواهند فضا را بر مردم فلسطین تنگ کنند.

لاریجانی اظهار کرد: آنها به تعهدات خود در قرارداد اسلو پایبند نبودند و این نتیجه همان ضعف‌ها است، از طرفی برخی کشورهای اسلامی در این میان خیانت کرده و برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را مطرح می کنند البته این موضوع نقاط قوتی هم دارد که اگر در سیر تحولات فلسطین بنگریم متوجه می شویم تنها روش مقاومت جواب داده و سیلی محکمی در لبنان، غزه و جنگ ۵۰ روزه خورده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر به واسطه این اتفاقات، گروه‌های فلسطینی بر مقاومت متمرکز شدند که با ارزش است همچنین کشورها هوشیاری خود را به دست آوردند و اراده‌های سیاسی کشورهای اسلامی معطوف به دفاع از ملت فلسطین شد که در گذشته خواب آلودگی داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه بدون وفاق سیاسی نمی‌توان کاری انجام داد، عنوان کرد: برخی کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر ملاحظاتی داشتند اما امروز از ترس خسارتی که ممکن است برای خود آنها نیز به وجود آید، با ملت فلسطین همگرایی پیدا کرده اند لذا امروز تفکر مقاومت باعث می‌شود رژیم صهیونیستی همچنان نگران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تقویت نیروی مقاومت برای رژیم صهیونیستی هراسناک است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسیر پیش رو و هوشیاری‌های مسلمانان و همگرایی آنها باعث شود ملت فلسطین از فشارها آزاد شده و به زندگی خود بازگردند که آرزوی دست نیافتنی نیست.

در پایان این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیری از قهرمانان حوزه فلسطین به ویژه کشتی گیر پهلوان علیرضا کریمی که به باخت مصلحتی تن داد تا با حریف صهیونیست مبارزه نکند، قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۹:۵۳ ۰ A
حمایت آمریکا از تروریستها در حمله به پایگاه نظامی روسیه
سناتور بلندپایه روسیه گفت: برای حمله به تاسیسات نظامی روسیه با بکارگیری پهپاد جنگی، لازم بوده و بدون کمک آمریکا چنین اقداممی ممکن نبوده است.

به گزارش افکارنیوز، "فرانتس کلینتسویچ" نائب رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه ردپای آمریکا را در تلاش گروههای تروریستی برای حمله به تاسیسات نظامی روسی در خاک سوریه به کمک پهپادهای جنگی می بیند.
وزارت دفاع روسیه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در شب 6 ژانویه در سوریه تلاش گروههای تروریستی برای حمله به پایگاه هوایی "حمیمیم" و مرکز پشتیبانی-لجستیکی ناوگان دریایی روسیه در بندر طرطوس، با شکست مواجه شد.
مقامات نظامی روس یادآور شده اند که تروریستها برای نخستین بار از هواپیماهای بدون خلبانی استفاده کرده اند که از فاصله بیش از 50 کیلومتری شلیک شده و از تجهیزات مدرن دارای هدایت و مسیریابی ماهوارهای برخوردار بوده اند.
فرانس کلینتسویچ در گفتوگو با این خبرگزاری، یادآور شد که چنین حملاتی به تاسیسات نظامی روسیه در سوریه نمی توانسته بدون کمک سرویسهای اطلاعاتی صورت گرفته باشد، برای اینکه چنین اقدامی بدون تامین مالی و برخورداری از تجهیزات جانبی و پشتیبانی فنی لازم امکان پذیر نبوده است.
این سناتور بلندپایه با اشاره به اینکه دسترسی به چنین امکاناتی اصلا در سوریه ممکن نبوده و این کار سرویسهای اطلاعاتی است که توسط آمریکا هدایت می شوند، افزود: «برای حمله به تاسیسات نظامی روسیه با بکارگیری پهپاد جنگی، لازم بوده تا به خوبی با وضعیت جغرافیایی، هوایی منطقه آشنایی داشته و مقدمات این اقدام با دقت زیاد فراهم سازی شده باشد.»
وی با ابراز خشم و نفرت از اقدامات ریاکارانه نیروهای ویژه کشورهای غربی، تاکید کرد: «از یک سو سرویسهای اطلاعاتی آمریکا ما را از فراهم سازی مقدمات حمله تروریستی در سنت پترزبورگ مطلع می کنند، ولی در عین حال افراد دیگری را برای حمله تروریستی به تاسیسات نظامی ما در سوریه، آموزش داده و تجهیز فنی می کنند.»
به عقیده این مقام پارلمانی، این روش نوع جدید جنگ تروریستی است. این جنگها حتی در آینده بهبود یافته و تشدید خواهند یافت و تروریستها بیش از پیش از فناوریهای جدید استفاده خواهند کرد. وی افزود: «این فناوریهای جدید می توانند به کشورهای مختلف منتقل شده (و به دست شبکه های تروریستی برسد). البته در سوریه به دلیل تسلیحات دفاعی مناسب می توان براحتی این پهپادها را نابود کرد. ولی در شرایط شهری که جان جمعیت بسیار زیادی هم در معرض چنین خطری قرار دارد، چنین دفاعی غیرممکن است.»
"یوری شویتکین" نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه نیز معتقد است که تلاش تروریستها برای حمله به تاسیسات نظامی این کشور در سوریه تنها با حمایت کشورهای غربی ممکن بوده است.
وی به خبرنگار «نووستی» گفت: «به عقیده من، این حمله کار گروه تروریستی داعش بوده و من بسیار نگران هستم که آنها (داعش) مستقل عمل نکرده باشند و این حمله اگر نگوییم با کمک و دخالت مستقیم، ولی با حمایت سرویسهای اطلاعاتی کشورهای غربی صورت گرفته باشد. برای اینکه داعش قطعا بدون کمک کشورهای غربی نمی توانسته به چنین فناوریهای هوایی دست پیدا کرده باشد.»
این مقام پارلمانی یادآور شد که خوشبختانه در پایگاه هوایی حمیمیم و مرکز پشتیبانی فنی ناوگان دریایی در بندر طرطوس، سیستم امنیتی بسیار مطمئنی مستقر است و آنها مجهز به انوع سامانه های دفاع ضدهوایی بوده و قادر به دفع چنین حملاتی هستند.


۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۲:۱۰ ۰ A
هشدار روسیه به آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در سوریه
"ویکتور بوندارییف" رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که قطعا مسکو به "بشار اسد" رئیس جمهوری سوره کمک کرده و مانع از آن خواهد شد تا آمریکا دوباره اوضاع این کشور را بی ثبات کند.

به گزارش افکارنیوز، "فرانس کلینتسوویچ" نائب رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفت، آمریکا با ایجاد تشکیلات جدید نظامی متشکل از تروریستهای فراری در سوریه، درصدد تکرار همان سناریویی است که زمانی در افغانستان پیاده کرده بود.
این سناتور بلندپایه توضیح داد: « آنچه آمریکاییها در حال حاضر در سوریه انجام می دهند، عملا همان کاری است که آنها در دهه 80 قرن گذشته در زمان جنگ افغانستان و علیه اتحاد جماهیر شوروی بکار بردند و گروههای مسلح تروریستی در افغانستان را با هدف مقابله با نیروهای شوروی تشکیل و آموزش دادند. ظاهرا زمان برای آمریکا متوقف شده است. آنها روسیه امروزی را، مانند اتحاد جماهیر شوروی 30 سال پیش، دشمن اصلی خود می دانند و برای مبارزه با آن از هر امکانی، حتی گروههای تروریستی استفاده می کنند.»
کلینتسوویچ یادآور شد: «ظاهرا رئیس جمهوری آمریکا سعی دارد تا جای ممکن از رویارویی با روسیه بپرهیزد، ولی او قدرت تغییر نظام سیاسی حاکم بر آمریکا را ندارد. در هر صورت تروریستها در ساختارهای نظامی آمریکا در خاک سوریه در حال تعلیم دیدن هستند و این مسئله همچنان ادامه دارد.»
لازم به یادآوری است، روز شنبه (دیروز) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مربیان نظامی آمریکایی در خاک سوریه در حال تشکیل گروههای مختلف نظامی جدیدی تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» هستند.
بر اساس اطلاعات بدست آمده از سوی مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا حدود شش ماه است از اردوگاه پناهجویان در منطقه "الخاصک» بعنوان پایگاهی برای آموزش تروریستهایی که از مناطق مختلف سوریه گریخته اند، استفاده می کند. قصد آنها این است که تشکیلات نظامی تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» با هدف مبارزه با نیروهای دولتی سوریه تشکیل دهند. به گفته پناهجویانی از این اردوگاه خارج شده اند، در حال حاضر حدود 750 تروریست داعشی و جبهه النصره در آنجا حضور داشته و توسط مربیان آمریکایی در حال آموزش دیدن هستند.
به نظر می رسد اینها تروریستهایی باشند که در نتیجه درگیریها در رقه، دیرالزور، البوکمال و مناطق شرقی کرانه رود فرات به این منطقه گریخته اند. البته استخوان بندی اصلی این تشکیلات نظامی را بیش از 400 تروریست داعشی تشکیل می دهند که با حمایت آمریکا اجازه خارج شدن از شهر رقه، در هنگام هجوم شبه نظامیان کرد به این شهر را یافتند.
روسیه به آمریکا اجازه نمیدهد اوضاع سوریه را بیثبات کند
"ویکتور بوندارییف" رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که قطعا مسکو به "بشار اسد" رئیس جمهوری سوره کمک کرده و مانع از آن خواهد شد تا آمریکا دوباره اوضاع این کشور را بی ثبات کند.
این سناتور بلندپایه در گفتوگو با این خبرگزاری و در تفسیر اطلاعات منتشره از سوی وزارت دفاع روسیه، گفت: «این واضح است که آمریکاییها به این آسانی سوریه را به حال رها نکرده و بدون سرو صدا در حال فراهم سازی شرایط برای بی ثباتی مجدد اوضاع در این کشور هستند. البته من اطمینان دارم که بشار اسد توان کافی برای مقابله با این توطئه را داشته و به کسی اجازه نخواهد داد تا بار دیگر سوریه را به هرج و مرج بکشاند و روسیه نیز هر کمکی که لازم باشد در این رابطه خواهد نمود. ما قصد داریم امکانات بندر طرطوس را توسعه داده و آنجا را به پایگاه نظامی-دریایی کاملی تبدیل کنیم.»
بوندارییف با یادآوری اینکه این نخستین بار نیست که آمریکاییها از تروریستها و گروههای مسلح مختلف در سوریه حمایت می کنند، افزود: «مسلما واشنگتن نمی خواهد موفقیت نظامی و سیاسی روسیه در سوریه را به حال خود بگذارد و مایل نیست که اوضاع در این کشور به حالت عادی بازگردد، همانطور که در لیبی چنین کاری کرد.»
این مقام پارلمانی تاکید کرد: «البته سوریه توانست از چنین سرنوشت شومی جان سالم بدر برد، ولی این وضعیت قطعا مورد رضایت آمریکا نیست و به همین دلیل در حال سرمایه گذاری روی راه اندازی درگیریهای نظامی جدید است. آنها قبلا می گفتند که بشار اسد باید حتما از قدرت کناره گیری کند، ولی اکنون رسما اعلام کرده اند که حاضرند مداخله ای در این قضیه نکنند که او (بشار اسد) تا سال 2021 (زمان برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در سوریه) در سمت خود باقی بماند و همین مسئله به آنها این امکان را خواهد داد تا همچنان در امور داخلی سوریه دخالت کنند. آنها می خواهند وجهه خود را حفظ کرده و مهمتر از آن روی شکست ژئوپلیتیکی خویش در سوریه سرپوش بگذارند.»



۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۹:۱۱ ۷ A
هشدار روسیه به آمریکا برای کارشکنی در سوریه
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا در روند برقراری صلح در منطقه جنوب سوریه کارشکنی می کند.

به گزارش افکارنیوز، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه با اعلام این موضوع، اظهار کرد که تصاویر هوایی از پایگاه نظامی آمریکا در التنف در جنوب سوریه حاکی از وجود تعداد زیادی خودرو مجهز به سلاح های سنگین است که معمولا نظامیان آمریکایی از آن استفاده نمی کند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان کوناشنکوف نوشت که این خودروها مجهز به سلاح های سنگین را تروریست ها و جنگجویان در سوریه استفاده می کنند.
وی افزود: بنا به برخی ملاحظات، تصاویر این خودروها را در پایگاه نظامی آمریکا منتشر نمی کنیم.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه نیز با اشاره به حمله اخیر جنگجویان ضدسوری به دو کاروان کمک های انسانی در دیرالزور شامل مواد غذایی و دارو و سرقت آنها گفت: با توجه به این موارد، تروریست ها برای یک اقدام تحریک آمیز در جنوب سوریه و ناارام کردن منطقه تلاش می کنند.
کوناشنکوف خاطرنشان کرد: در صورت انجام چنین حمله ای در جنوب سوریه، مسئولیت چنین وضعیتی کامل برعهده آمریکا خواهد بود.
وی همچنین گفت که پایگاه آمریکا در التنف سوریه به محدوده ای ناامن تبدیل شده است که تروریست ها پیرامون آن آزادانه تردد می کنند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه نیز با انتقاد از اقدامات آمریکا در مورد تروریست ها گفته بود: کاهش حملات آمریکا و ائتلاف وابسته به داعش در عراق سبب تقویت تروریست ها در مناطق مرزی با سوریه و تحکیم موقعیت آنان در منطقه دیرالزور این کشور شده است. آمریکا و متحدانش در عراق تظاهر به مبارزه با گروه داعش می کنند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان وی نوشت: از ماه گذشته میلادی تاکنون که عملیات آزادسازی مناطق استان دیرالزور سوریه از وجود داعش آغاز شده است، آمریکا و متحدانش حمله های هوایی (ضدتروریستی) در عراق را به شدت کاهش داده اند.
مقام روس ادامه داد: حمله های ائتلاف آمریکایی به داعش در عراق به روزانه پنج بار رسیده که نشان می دهد، کاهش زیادی یافته است و همزمان عملیات آزاد کردن شهر رقه سوریه که توسط این ائتلاف اولویت اعلام شده بود، برای چندمین بار راکد مانده است.
کوناشنکوف همچنین اعلام کرد که با اقدام های ضدتروریستی روسیه، منابع داعش در تولید نفت و همچنین امکان بازسازی روند استخراج و فروش آن متوقف شده است.
وی در پایان افزود که تلاش های نیروهای نظامی روسیه موجب نابودی زیرساخت های اقتصادی داعش از جمله فروش غیرقانونی نفت در سوریه و تامین منابع مالی برای تهیه سلاح و مهمات توسط این گروه شده است.


۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۸:۲۹ ۰ A
واکنش روسیه به ادعای کاخ سفید درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه
وزارت خارجه روسیه در بیانیهای اعلام کرد ادعاهای اخیر کاخ سفید درباره استفاده دمشق از سلاحهای شیمیایی با هدف احتمالی تشدید مداخله در امور داخلی سوریه مطرح میشوند.

به گزارش افکارنیوز، وزارت خارجه روسیه در بیانیهای اعلام کرد ادعاهای اخیر کاخ سفید درباره استفاده دمشق از سلاحهای شیمیایی با هدف احتمالی تشدید مداخله در امور داخلی سوریه مطرح میشوند.
کاخ سفید روز دوشنبه ضمن طرح این ادعا که دولت سوریه سلاحهای شیمیایی در اختیار دارد گفت که دمشق در تدارک حمله شیمیایی به غیرنظامیان است.
کاخ سفید در بیانیهای به مناسبت چهارمین سالروز حمله شیمیایی سال 2013 در منطقه غوطه شرقی در دمشق ادعا کرده است: «بشار اسد، رئیسجمهور سوریه ثابت کرد همچنان سلاح شیمیایی دارد و آماده است از آن علیه غیرنظامیان بیگناه استفاده کند.»
این ادعا در حالی مطرح شده که دولت سوریه در سال 2014 زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیهای درباره ادعای جدید کاخ سفید اعلام کرد: «این احتمال را منتفی نمیدانیم که این اظهارات زننده با هدف تشدید احتمالی مداخله در امور داخلی سوریه مطرح میشوند.»

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۶:۴۵ ۵ A
واکنش روسیه به اقدام و تجاوز آشکار ائتلاف آمریکایی علیه سوریه
روسیه اجرای تفاهم نامه نظامی با آمریکا برای جلوگیری از وقوع حوادث هوایی در سوریه را به دنبال سرنگونی جنگنده سوخو-22 این کشورتوسط ائتلاف آمریکایی متوقف کرد.

به گزارش افکارنیوز، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که یکشنبه شب جنگنده های ائتلاف آمریکایی یک جنگنده سوری را هنگام عملیات علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه الرصافه جنوب رقه، هدف قرار دادند که سرنگون و خلبان آن هم مفقود شد.
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای سرنگونی هواپیمای سوری توسط جنگنده های ائتلاف آمریکایی را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند.
در بیانیه گفته شده است: روسیه در پاسخ به این اقدام و تجاوز آشکار ائتلاف آمریکایی علیه سوریه، اجرای تفاهم نامه همکاری با آمریکا در جلوگیری از بروز حوادث هوایی در سوریه را متوقف می کند.
در بیانیه همچنین خاطرنشان کرده است که هنگام حادثه سرنگونی هواپیمای سوری، هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه در حال اجرای ماموریت جنگی در سوریه بودند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که فرماندهی ائتلاف آمریکایی از کانال ویژه ارتباطی میان پایگاه آمریکا در الدوید (اردن) و پایگاه روسی حمیمم در سوریه برای جلوگیری از وقوع حوادث هوایی در این کشور استفاده نکرده است.
به گزارش رسانه های روسی، بمب افکن سرنگون شده نیروی هوایی سوریه از نوع سوخو-22 بود و در منطقه رسافه در 30 کیلومتری جنوب شهر رقه سقوط کرد.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در باره سقوط بمب افکن این کشور اعلام کرد: این تجاوز آشکار، تردیدی درباره حمایت آمریکا از تروریست ها باقی نمی گذارد و هدف ازاین جنایت هم تاثیرگذاری بر توان ارتش سوریه به عنوان تنها نیروی فعال و کارآمد در مبارزه با تروریسم است.
این تجاوز زمانی انجام شد که ارتش سوریه و همپیمانان پیشرفت های مهمی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف بادیه سوریه دارند.
آمریکایی بارها مناطق مسکونی را هدف حمله های سنگین خود قرار داده اند و در مواردی نیز همزمان با این اقدام ها، تروریست ها هم علیه ارتش سوریه وارد عمل شده اند.


۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۲۲:۳۷ ۰ A
مقام روس: آمریکا به شکست در سوریه اذعان کرده است
رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه گفت بی توجهی به سوریه در راهبرد امنیت ملی آمریکا نشان دهنده اذعان واشنگتن به شکست در سوریه است.

به گزارش افکارنیوز، ویکتور بوندارف رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه گفت: بی توجهی به سوریه در راهبرد امنیت ملی آمریکا نشان دهنده اذعان واشنگتن به شکست خود در سوریه است.
ویکتور بوندارف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «اشاره کمرنگ به سوریه در راهبرد امنیت ملی آمریکا نشانه شکست آمریکا و کسانی است که به واشنگتن دل بسته بودند وگرنه آنها سوریه را خطر شماره یک برای آمریکا اعلام میکردند تا اقدامات توسعه طلبانه بعدی خود را توجیه کنند.»
آمریکا روز دوشنبه بلندپروازیهای روسیه و چین، اقدامات ایران و کره شمالی و تروریسم بین المللی را سه خطر بزرگ برای امنیت ملی خود اعلام کرد.








جواب تحریم های آمریکا علیه ایران، ما به آنها سیلی خواهیم زد.
داعش پروژه آمریکا درمنطقه وجهان است.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد با حامیان تروریسم وداعش همکاری می کند.
آمریکا به داعش درسوریه کمک می کند.
آمریکا به داعش درعراق کمک می کند.
آمریکا به داعش درلبنان کمک می کند.
آمریکا به داعش دریمن کمک می کند.
آمریکا به داعش درمصرکمک می کند.
آمریکا به داعش درلیبی کمک می کند.
آمریکا به داعش درافغانستان کمک می کند.
آمریکا به داعش درپاکستان کمک می کند.
آمریکا به تروریسم وداعش درمنطقه خاورمیانه وجهان کمک می کند.
حرف سازمان ملل خیانت کارشماره یک دیگرچه اعتباری دارد؟ چه کسی باورمی کند سازمان بی ملل نگران ۱۲ میلیون شهروند یمنی است؟ خدف نام عربستان سعودی جنایتکارشماره یک ازفهرست ناقضان حقوق کودک توسط دبیرکل سازمان ضد ملل، بزرگترین ظلم ستم به حقوق کودکان است ولی سازمان های بین المللی نمی فهمند. جنایات عربستان دریمن با چراغ سبزآمریکا صورت می گیرد. ولی مدعیان حقوق بشرخفه خون گرفته است.جامعه بین الملل دریمن شکست خورده است. مدعیان حقوق بشربه رژیم کودک کش آل سعود

آمریکا یک جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کرد/ چرا رئیس خیانتکار شورای امنیت سازمان ملل متحد خفه خون گرفتن!
آمریکا تروریست ها را وارد سوریه کرده است.
آمریکا عامل اصلی جنگ درسوریه است.
آمریکا به تروریست ها درسوریه کمک می کند.
آمریکا پدرداعش درمنطقه وجهان است.
عربستان سعودی مادرداعش درمنطقه وجهان است.
ترکیه مسئول اعزام داعش درمنطقه وجهان است.
شکست همه جانبه داعش مورد حمایت آمریکا، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی وترکیه در عراق و سوریه!
شکست همه جانبه داعش مورد حمایت آمریکا، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی وترکیه در عراق و سوریه!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: