کد خبر: ۷۵۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۳۱۰
رئیس دانشکده صنعت نفت محمودآباد گفت: ضربه به کشتی و تناژ بالای میعانات گازی دلیل اصلی انفجار و آتش سوزی کشتی سانچی می تواند باشد.
دلیل اصلی انفجار نفتکش سانچی چه بود؟به گزارش خبرداغ ، حمید رضایی با اشاره به اینکه تحلیل درباره حادثه کشتی سانچی باید از سوی کارشناسان مربوطه و بررسی جعبه سیاه صورت گیرد، اظهار کرد: تحلیل این موضوع باید توسط کارشناسان مربوطه و بررسی جعبه سیاه صورت گیرد و هر اظهار نظر و تحلیل غیرکارشناسی صحیح نیست.

وی تصریح کرد: تناژ بالای میعانات گازی و ضربه وارده به کشتی سانچی منجر به انفجار و آتش سوزی شده که شدت سرعت حادثه و حرارت بالای ۹۰۰ درجه سانتیگراد ناشی از آن، قدرت هرگونه تصمیم گیری را از مسئولان و کادر فنی کشتی گرفته است.

رضایی با بیان به اینکه نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفت کش ایران بوده و از عسلویه برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شد، گفت: محموله نفتکش سانچی ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی و نفت سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود و این امر موجب آتش سوزی فوق سریع کشتی شد.

رئیس دانشکده نفت محمودآباد در مورد محمد پیرایی جان باخته کشتی سانچی و دانشجوی ممتاز رشته مهندسی کشتی گرایش موتور که جهت گذراندن دوره کارورزی در دریا سوار سانچی شد، خاطرنشان کرد: وی امکان استفاده از سهمیه استعداد‌های درخشان و ورود به دوره کارشناسی ارشد را داشت، اما با توجه نیاز به اشتغال و بورسیه شدن استخدام در شرکت ملی نفت کش را ترجیح داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید پیرایی اهل شهرستان بروجرد استان لرستان بوده و از اردیبهشت امسال با طی کردن مراحل مصاحبه و گزینش، بورسیه شرکت ملی نفت کش شد.

منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: