کد خبر: ۷۵۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۸
اتحادیه اروپا نام هشت کشور از جمله کره‌جنوبی و پاناما را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد زیرا این کشورها متعهد شدند تا به نگرانی‌های این نهاد درباره ارائه پناهگاه مالیاتی به افراد و نهادهای ثروتمند رسیدگی کنند.اتحادیه اروپا نام هشت کشور از جمله کره‌جنوبی و پاناما را از لیست سیاه مالیاتی خارج کرد زیرا این کشورها متعهد شدند تا به نگرانی‌های این نهاد درباره ارائه پناهگاه مالیاتی به افراد و نهادهای ثروتمند رسیدگی کنند.
حذف نام 8 کشور از لیست سیاه اتحادیه اروپابه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ۲۰۱۶ اسنادی موسوم به اوراق پاناما متشکل از ۱۳.۴ میلیون سند جدید از پرونده‌های هنگفت پولشویی و فرار مالیاتی پرده برداشت و موجب شد تا اتحادیه اروپا نام کشورهای متهم به طراحی فرار مالیاتی را وارد لیست سیاه کند.

امارات، تونس، مغولستان، ماکائو، گرانادا و باربادوس هم از لیست کشورهایی که فرار مالیاتی را ترغیب می‌کنند، خارج شدند. اکنون تنها نام ساموای آمریکا، بحرین، گوآم، جزایر مارشال، نامیبیا، توباگو، پالائو و ترینیداد در لیست سیاه باقی ماندند.

اقدام اتحادیه اروپا انتقاد بسیاری را در پی داشت چرا که مخالفان چنین تصمیمی می‌گویند من بعد تلاش‌ها برای رسیدگی به موضوعات پولشویی و فرار مالیاتی راه به جایی نمی‌برد.  

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: