کد خبر: ۷۵۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۹
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ورود شورا به مسئله باغات سبب شده که تعداد پرونده‌ها افزایش یابد، گفت: در جلسه امروز مقرر شد که پرونده‌ها به کمیسیون ماده 7 برگردانده شود تا خود مسئولان شهرداری و کارشناسان ذیربط در این زمینه تصمیم بگیرند.
هاشمی: یارانه مترو و اتوبوس مانند مهریه عندالمطالبه است / برگرداندن پرونده‌های باغات به کمیسیون ماده 7

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ورود شورا به مسئله باغات سبب شده که تعداد پرونده‌ها افزایش یابد، گفت: در جلسه امروز مقرر شد که پرونده‌ها به کمیسیون ماده 7 برگردانده شود تا خود مسئولان شهرداری و کارشناسان ذیربط در این زمینه تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه چهلم شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) گفت: امروز شورای شهر جلسه آرام اما پر از مصوبات را گذراند.

وی با بیان اینکه امروز یک فوریت تعیین سیاست‌های کلان برنامه سوم شهرداری به تصویب رسید، گفت: در نهایت موضوع باغات در دستور کار قرار گرفت و بحث جدی‌ای نیز در این زمینه داشتیم و نهایتا مقرر شد شورای شهر فقط در پرونده‌هایی وارد شود که مربوط به وظایف قانونی‌اش است.

هاشمی با بیان اینکه ورود شورا به مسئله باغات سبب شده که تعداد پرونده‌ها افزایش یابد، گفت: در جلسه امروز مقرر شد که این پرونده‌ها به کمیسیون ماده 7 برگردانده شود تا خود مسئولان شهرداری و کارشناسان ذیربط در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی همچنین درباره سرانجام طرح ترافیک جدید نیز با بیان اینکه مصوبه شورای ترافیک هنوز در کارتابلم قرار نگرفته، تصریح کرد: البته ممکن است در کارتابل علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل باشد اما هنوز به صورت مکتوب مصوبه‌ای که به امضای اعضای شورای ترافیک باشد را ندیدم.

رییس شورای شهر تهران همچنین درباره تاب‌آوری تهران در مقابل زلزله نیز به ایسنا گفت: پس از دیدار با لاریجانی گزارشی فوری در خصوص وضعیت تهران ارائه کردیم که قرار بود در جلسه سران سه قوه مطرح شود که البته خبر ندارم که سرانجام آن چه شد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام دریافت مطالبات شهرداری از دولت گفت: نتایج خوبی در این خصوص حاصل شده است، اما جزییات آن را از شهردار تهران بپرسید.

یارانه مترو و اتوبوس به مانند مهریه عندالمطالبه است

وی با بیان اینکه حساب‌ها باید از طریق حسابرس دولت تایید شود تا به عنوان طلب واقعی تلقی شود، گفت: در برخی موارد قانونی دولت مکلف به کمک بوده اما در برخی موارد دولت مجاز است که بسته به فشار مدیران باید این ردیف‌هایی که اجازه داده می‌شد، تبدیل به پول آن هم در سال مالی مذکور شود که بسته به قدرت چانه‌زنی مسئولان، این مساله محقق شده یا نشده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه سابقه نداشته هیچ دستگاهی مشکلش در این خصوص با دولت را در مراجع بالاتر پیگیری کند، گفت: در حال حاضر باید دوستانه این مسائل را مطرح کرد، چرا که یارانه مترو و اتوبوس به مانند مهریه عندالمطالبه است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری می‌خواهد از دولت شکایت کند یا نه، گفت: تاکنون بحث شکایت مطرح نشده اما اگر آدم عاقل باشد، شکایت نمی‌کند.

وی در بحث دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتفاق خوبی در سال 94 رخ داده به گونه‌ای که در زمان قالیباف و بنا بر موافقت جهانگیری 2000 میلیون یورو برای تامین واگن اجازه داده شده است که به نرخ امروز چیزی حدود 8 تا 9 هزار میلیارد تومان می‌شود، گفت: این عدد بالایی است که کسی از آن یاد نمی‌کند. در حالی که این پول‌ها باید صرف خرید واگن می‌شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس قانون برای فاینانس خط 6 و 7، 470 میلیون یورو در نظر گرفته شده، گفت: نمی‌خواهم از این کلمه استفاده کنم اما اگر از این رقم استفاده نشود، بی‌عرضگی است.

هاشمی با بیان اینکه تعیین تکلیف این ارقام پروسه طولانی دارد، گفت: ما قوانین زیادی داریم که به دلیل کم‌کاری مدیران که به دلیل کم شدن انگیزه حل مشکلات است، نمی‌توانیم آنها را نقد کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: