کد خبر: ۷۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به بنیه دفاعی اختصاص یابد که این تکلیف قانونی است. در حالی‌که اکنون در سال ۱.۵ درصد درنظر گرفته شده است.
۱.۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به بنیه دفاعی کشور اختصاص یافته است/هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه معیشت داشته باشد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش عملکرد بودجه ۸ ماهه سال ۹۶ گفت: حوزه دفاعی کشور که یکی از اولویت‌های هر نظام سیاسی است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و ما در کمیسیون امنیت ملی نیز  از دولت خواسته‌ای جز انجام تکالیف قانونی در بنیه دفاعی نداشتیم و همواره تاکیدمان بر این بوده که سازمان برنامه و بودجه تکالیف قانونی خود را عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:‌ طبق برنامه ششم توسعه باید ۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به بنیه دفاعی اختصاص یابد که این تکلیف قانونی است. پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون تلفیق در همین  راستا بوده در حالی‌که اکنون در سال ۱.۵ درصد درنظر گرفته شده و کمیسیون تلفیق آن را هم به صندوق توسعه ملی وصل کرده که تخصیص آن خود مصیبتی است.

وی به موضوع حقوق پرسنل لشکری کشور اشاره کرد و گفت: پرسنل لشکری در تامین امنیت و محافظت از مرزها در یگان‌های ارتش و نیروی انتظامی در شرایط سختی انجام ماموریت می‌کنند و با توجه به تهدیدات کار آنها سخت است. هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه معیشت داشته باشد هرچند که طبق قانون حقوق این پرسنل باید ۱۰ درصد به نسبت سایرین بیشتر باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه در دنیا متناسب با تهدیدات، بودجه دفاعی کشورها تنظیم می‌شود، اظهار کرد: یکی از ۵ ستون نظام‌های بودجه‌ای، بودجه دفاعی است که باید متناسب تهدیدات در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار باشد. اما ما بودجه دفاعی را متناسب با این تهدیدات نمی‌بینیم.

وی بر تقویت بنیه دپیلماسی همچون بنیه دفاعی تاکید کرد و گفت: نیروهای وزارت خارجه با مشکلات و مصیبت‌های متعددی مواجه هستند و در حوزه عمران و بازسازی سفارتخانه‌هایمان در کشور دیگر نیاز است که این حوزه مورد حمایت جدی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه حوزه هسته‌ای با مشکلات جدی مواجه است، گفت: برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز به سایت داریم که تاکنون دو سایت برای این کار در نظر گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: