کد خبر: ۷۵۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۵۲۲
حدود 15درصد زوج‌ها در جهان دچار مشکل ناباروري هستند و بنظر مي‌رسد اين آمار در ايران نيز به همين صورت بوده است، گفت: پيش بيني مي‌شود حداقل حدود 15 درصد از زوج‌هاي ايراني دچار مشکل ناباروري باشند و حدود 50 درصد موارد علل مردانه در اين مشكل نقش دارد
تاثير استرس اعتياد و چاقي در ناباروري مرداندبيرعلمي کنگره سلامت و ناباروري مردان با بيان اينکه حدود 15 درصد زوج‌ها در جهان دچارمشکل ناباروري هستند كه حدود 50 درصد‏ آن مربوط به علل مردان است، گفت: استرس، تغذيه نادرست، اعتياد به مواد مخدر و سيگار، چاقي و آلودگي محيط زيست از دلايل محيطي عمده در ناباروري مردان به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، دکتر عليرضا خردمند، عضو هيئت علمي ارولوژي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز و آندرولوژيست مركز تحقيقات و درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان با اشاره به برگزاري کنگره سلامت و ناباروري مردان اظهارکرد: حدود 15درصد زوج‌ها در جهان دچار مشکل(Problem) ناباروري هستند و بنظر مي‌رسد اين آمار در ايران نيز به همين صورت بوده است، گفت: پيش بيني مي‌شود حداقل حدود 15 درصد از زوج‌هاي ايراني دچار مشکل ناباروري باشند و حدود 50 درصد موارد علل مردانه در اين مشكل نقش دارد.

وي با بيان اينکه ناباروري همواره يك مشكل اساسي در جوامع بشري بوده است، اظهار كرد: نرخ ناباروري در جهان حدود 15 درصد بوده ادامه داد: علت ناباروري در مردان مختلف بوده که شايع‌ترين علت آن موارد ناشناخته است. دلايل سرشتي و محيطي نيز از دلايل ناباروري در مردان به شمار مي‌رود به طور مثال واريکوسل از جمله دلايل ناباروري در مردان محسوب مي‌شود كه شايع‌ترين علت قابل درمان با جراحي در ناباروري مردان است.

دبيرعلمي همايش سلامت مردان ناباروري مردان گفت: دلايل محيطي، ژنتيکي و برخي بيماري ها نيز در بروز ناباروري مردان تاثير دارد كه با مراجعه به موقع به پزشك (doctor)و تشخيص به موقع مي‌توان در مواردي به حل مشكل پرداخت.

وي گفت: امروزه به دليل گسترش شهرنشيني ناباروري در مردان نيز افزايش يافته است كه به دليل افزايش تنش‌هاي روحي و استرس، تغذيه نادرست، چاقي، روش‌هاي نارست رفتاري مثل اعتياد و آلودگي‌هاي محيطي است كه تا حدود زيادي مي‌توان از آنها پيشگيري کرد.

گفتني است؛ دومين كنگره سلامت و ناباروري مردان با شركت متخصصين ارولوژي، زنان، جنين شناسي و ساير پزشكان متخصص از دوم تا چهارم اسفند ماه سال‌جاري در مركز همايش‌هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: