کد خبر: ۷۵۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
تعداد بازدید: ۲۸۶
عضو کمیسیون تلفیق، از حذف 260 میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی از بودجه سال 97 خبر داد و تایید کرد که بودجه نهادهایی مانند موسسه آیت الله مصباح و جامعه المصطفی حذف نشده است.
طیبه سیاوشی: ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / 260 میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد / در مورد بودجه شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق صحبتی نشد

به گزارش خبرداغ،طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون تلفیق، از حذف 260 میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی از بودجه سال 97 خبر داد و تایید کرد که بودجه نهادهایی مانند موسسه آیت الله مصباح و جامعه المصطفی حذف نشده است.

سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، در پاسخ به سوالی در مورد بودجه نهادهایی مانند موسسه آیت الله مصباح و جامعه المصطفی گفت: این دستگاه ها ذیل دستگاه هایی مانند وزارت علوم و یا وزارت ارشاد و بودجه عمومی این دستگاه ها حذف نشده است. آنچه حذف شده کمک هایی به نهادهای فرهنگی حذف شده است.


او ادامه داد: جامعه المصطفی، حوزه های علمیه،  سازمان ارتباطات اسلامی و سازمان تبلیغات و ... همه ردیف بودجه دارند و بودجه های خود را دریافت می کنند. اما نهادهای کوچکتر فرهنگی متاسفانه تحت تاثیر فضای مجازی حذف شد اما امیدواریم در صحن علنی این بودجه ها برگردد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به سوالی در مورد بودجه شورای نگهبان و اینکه در سال 97 انتخاباتی نداریم، هم گفت: متوجه حساسیت های مردم درباره بودجه هستم اما خوب است که سازمان برنامه و بودجه توضیح دهد که بسیاری از این نهادها بودجه ثابتی دارند و بلایی که سر نهادهای فرهنگی آمد و بودجه آنها حذف شد سر نهادهای دیگر نیاید. ما شرکت های عظیم زیاندهی داریم که دیده نمی شوند اما یک نهاد فرهنگی با یک بودجه یک میلیاردی دیده می شود. در مورد شورای نگهبان هم به این صورت است. یک بودجه ثابت دارند که هر سال دریافت می کنند. این بودجه در دولت تعیین شده و در کمیسیون روی آن صحبتی نشده است.

سیاوشی ادامه داد: برخی از موارد بوده که در کمیسیون تلفیق مورد بحث قرار گرفت. در مورد بودجه شورای نگهبان هم اگر پیشنهاد جابجایی قرار می گرفت بحث می شد. مثلا در مورد بودجه نهادهای فرهنگی، بودجه آنها حذف نشد بلکه به یک جای عجیب و غریب دیگر منتقل شد که ربطی هم به حوزه فرهنگ ندارد. اما در مورد بودجه شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق بحثی نشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: