کد خبر: ۷۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۶
بزرگ‌ترین رویداد گردشگری کشور فردا سه‌شنبه ۳ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز می‌شود.
بزرگ‌ترین رویداد گردشگری کشور فردا آغاز می‌شود/ بازدید معاون گردشگری از روند آماده‌سازی نمایشگاه

به‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با گردهمایی تمام فعالان گردشگری کشور و همچنین حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای مختلف با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فعالان صنعت گردشگری، میهمانان و سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برپا می‌شود.

نمایشگاه گردشگری امسال با تغییرات اجرایی، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ها و سایر توانمندی‌های کشور در حوزه گردشگری از ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه، سالن ۳۸ امسال به استان‌ها اختصاص دارد و در این سالن هر استان ظرفیت‌ خود را به نمایش خواهد گذاشت.

مساحت کل یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ۴۱هزار مترمربع است، این نمایشگاه ۲۱هزار مترمربع فضای مفید دارد، همچنین ۵۰۰ شرکت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت، همچنین محوریت نمایشگاه بر روی محصولات گردشگری است و تلاش شده است تا نمایشگاه از بحث صرف برپایی غرفه خارج شود.

۷۰ شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند و فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، در نمایشگاه گردشگری امسال به صورت تخصصی به حوزه کودک و خانواده پرداخته شده است و با توجه به اینکه همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است، این استان برنامه‌هایی با محور کودک و خانواده را در نمایشگاه گردشگری برگزار خواهد کرد، همچنین در حوزه گل، استان مازندران در نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، در بخش گردشگری غذا نیز با مشارکت برندهای غذایی، ظرفیت‌ها معرفی خواهد شد. 

حضور ۴۸ شرکت گردشگری الکترونیک در این نمایشگاه از دیگر موارد تمایز این نمایشگاه با سایر دوره‌ها است، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری سلامت، معرفی اقوام و آیین‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه است. 

این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و همچنین از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برنامه‌های فرهنگی و هنری در آمفی‌تئا‌تر محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه با ۱۱ محور و محصول گردشگری به‌صورت کاملا تخصصی برپا می‌شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، آیینی و سنتی استان‌ها در این نمایشگاه اجرا خواهد شد، حضور راهنمایان گردشگری مربوط به هر حوزه برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در نمایشگاه از جمله ایده‌های خلاقانه یازدهمین نمایشگاه گردشگری است.

شرکت‌هایی از ۲۱ کشور ایتالیا، آلمان، برزیل، انگلیس، سوییس، چین، ترکیه، روسیه، کامبوج، کره جنوبی، مالزی، ارمنستان، صربستان، قبرس، امارات متحده عربی، ویتنام، بلاروس، تایلند، نپال، صربستان و اندونزی در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین همز‌مان با این نمایشگاه، نخستین همایش گردشگری کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه ۴ بهمن در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این همایش با محور شناسایی ظرفیت‌های موجود و ایجاد فرصت‌های نو در زمینه گردشگری کودکان و نوجوانان، بررسی نقش سازمان‌های دولتی و غیردولتی در توسعه سفرهای کودک و نوجوان و روایت‌گری جاذبه‌های گردشگری برای مخاطب کودک و نوجوان از ساعت ۱۳ تا ۱۶ میزبان علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود. 

بازدید معاون گردشگری از روند آماده‌سازی غرفه‌ها و محوطه نمایشگاه

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری شب گذشته 1 بهمن در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رویداد گردشگری کشور از روند آماده‌سازی غرفه‌ها و محوطه نمایشگاه بازدید کرد.

معاون گردشگری در این بازدید بر تسریع روند برپایی غرفه‌ها، اعمال ایده‌های نو و متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در آماده‌سازی غرفه‌ها و برنامه‌ریزی منسجم به منظور برگزاری نمایشگاهی هدفمند و با نشاط تاکید کرد.

او همچنین از غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه خواست تا از فضای این نمایشگاه برای تبلیغات و بازاریابی محصولات گردشگری متنوع کشور و تحرک در رشد و رونق صنعت گردشگری استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: