کد خبر: ۷۵۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۸
نایب رییس کانون وکلای مرکز عنوان مجرمانه تخلف مالی شهرداری تهران در زمان انتخابات را اختلاس یا سوءاستفاده از منابع مالی عنوان کرد و گفت: دادستان تهران می‌تواند راسا به این گزارش ورود و آن را مورد بررسی قرار دهد.
دادستان تهران می‌تواند راسا به گزارش اخیر شهردار تهران درباره تخلف مالی شهرداری در زمان انتخابات ورود کند

به گزارش خبرداغ،علی‌رضا آذربایجانی در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با گزارش اخیر شهردار تهران به شورای شهر درباره تخلف مالی شهرداری سابق از طریق انعقاد قرارداد میلیاردی برای انجام کار پژوهشی و هزینه آن در انتخابات و اینکه این عمل طبق قانون چه عنوانی دارد، با بیان اینکه این ادعای شهردار تهران دارای دو جنبه اثباتی و ثبوتی است، گفت: فارغ از جنبه اثباتی آنکه با مرجع قضایی است؛ از جنبه ثبوتی آن باید بگویم چون شهرداری تهران یک موسسه عمومی غیردولتی است این اقدام می‌تواند واجد عنوان مجرمانه اختلاس یا سوء استفاده از منابع مالی باشد.

نایب رییس کانون وکلای مرکز در پاسخ به این پرسش که آیا برای پیگیری این تخلف نیاز به شکایت است یا مدعی‌العموم می‌تواند راسا وارد عمل شود، اظهار کرد:‌ نمی‌توان گفت برای رسیدگی به این موضوع الزاما به شکایت شهرداری و یا شورای شهر احتیاج است اما بهتر است رسیدگی به واسطه شکایت این نهاد‌ها باشد.

این وکیل دادگستری افزود: دادستان تهران نیز به واسطه وظیفه‌ای که بر عهده دارد مجاز به رسیدگی است و می‌تواند راسا به موضوع ورود کند.

وی در مورد انتقادات مطرح شده در سطح جامعه در مورد تفاوت برخورد با مجرمان یقه سفید و سایر بزهکاران اظهار کرد:‌ اگر چنین تضادی مفروض باشد کاملا مورد انتقاد است اما باید توجه داشت رسیدگی به برخی پرونده‌ها همراه با ظرایف و پیچیدگی‌هایی است که باعث طولانی‌تر شدن روند رسیدگی می‌شود. اطلاع ندارم در رابطه با اظهارات شهردار پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر اما تعیین تکلیف این نوع پرونده‌ها بعضا وقت گیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: