کد خبر: ۷۵۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید: ۴۱۳
نقوی حسینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بر اساس گزارش کمیته تفحص از دو تابعیت‌ها در استعلام مدیران سوالی در مورد تابعیت فرد وجود ندارد، گفت: کمیته مذکور پیشنهاد داد طرحی تهیه شده تا نامزدهای مدیریت در کشور به طور خوداظهاری؛ تابعیت خود را صراحتا بیان کنند.
پیشنهاد تهیه طرح خوداظهاری نامزدهای مدیریت در خصوص تابعیت شان

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز گزارش هیأت اعزامی کمیسیون به مناطق زلزله‌زده غرب کشور آقایان جمالی و نانواکناری از روند خدمات‌رسانی به زلزله زدگان و نحوه اسکان و خانه‌سازی و ساخت و ساز منزل تخریب شده ارائه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس در گزارش مذکور از کلیه دستگاه‌های مجری خدمات رسانی اعم از سپاه، ارتش، هلال احمر تقدیر شد و انسجام، وحدت و هماهنگی مسئولین در خدمت رسانی مورد تأیید و تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، کمیته تحقیق تفحص از دو تابعیت‌ها در بین مدیران ارشد، گزارش خود را ارائه کرد. بر این اساس آقای کریمی قدوسی به نمایندگی از طرف کمیته مذکور روند تحقیق و تفحص را ارائه کرد و گزارش دقیقی از موضوع مورد بررسی ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه سخنان کریمی قدوسی، تصریح کرد: بر اساس صحبت وی در این زمینه اشکالاتی وجود دارد، اول اینکه در قانون مرزبندی دقیقی وجود ندارد و  حتی برخی از این اقدامات جرم نیست. دوم اینکه در استعلام مدیران هیچ جایی برای سوال در مورد تابعیت فرد وجود ندارد.

نقوی حسینی بر همین اساس اظهار کرد: کریمی قدوسی تأکید کرد که هدف فقط مدیران ارشد و مسئولین ارشد کشور که دو تابعیتی هستند، است و الا ایرانیان عزیز که سرمایه‌های کشور در خارج از کشور هستند به هیچ وجه مد نظر نیست. کمیته ایرانیان خارج از کشور را سرمایه‌های ایران می‌داند و در همه شرایط از آنها حمایت می‌کند و از حضور آنها در ایران استقبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد کمیته نیز این بود که طرحی تهیه شده تا در صحن مجلس تصویب شود و نامزدهای مدیریت در کشور به طور خوداظهاری؛ تابعیت خود را صراحتا بیان کنند و اگر دوتابعیتی بودند، شرط مدیریت را قطعا ندارند، مجددا تأکید شد که تحقیق و تفحص صرفا و فقط برای مدیران دو تابعیتی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: