کد خبر: ۷۵۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
تعداد بازدید: ۲۷۱
معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه سانچی، آمادگی خود برای همکاری در پیگیری حقوقی این حادثه را اعلام کرد.
اعلام آمادگی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور برای پیگیری حادثه سانچی

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، لعیا جنیدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت ۳۲ سرنشین نفتکش سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری، افزود: این حادثه ابعاد ملی داشت و همه ملت ایران را متاثر کرد.

وی اظهار کرد: احتمالش زیاد است که دستگاه های اجرایی خودشان بخواهند از طریق واحدهای حقوقی خود این موضوع را پیگیری کنند اما در صورتی که شرح گزارش این حادثه از سوی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مربوطه به معاونت حقوقی برسد، اقدامات لازم را انجام می دهیم.

جنیدی تصریح کرد: اگر این موضوع به معاونت حقوقی ارجاع داده شود حتما همکاری و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

١٦ دی ماه، کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. 

در این حادثه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد. 

با دستور و تاکید رییس‌جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود. 

سرانجام، در ۲۴ دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد. 

بررسی‌های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و قرار است تا چند روز آینده جعبه سیاه کشتی بازگشایی شود. 

مراسم بزرگداشت ۳۲ سرنشین نفتکش سانچی امروز (یکشنبه) در مدرسه عالی شهید مطهری در تهران برگزار شد. 

در این مراسم خانواده‌های جانباختگان، رئیس دفتر مم معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، معاون حقوقی رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه، وزیر ارتباطات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات، وزیر راه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر نفت، وزیر دادگستری و جمعی از مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: