کد خبر: ۷۵۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۳۵۷
رییس فراکسیون امید با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن آزادی برگزاری تجمعات، از تشکیل کارگروهی در این فراکسیون برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر و ملاقات با این افراد خبر داد.
محمدرضا عارف: پیگیر ملاقات با بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر هستیم/ جهت‌گیری نمایندگان مجلس جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها در لایحه بودجه است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به سفر اعضای فراکسیون امید به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اشاره کرد و گفت: پیرو زلزله اخیر در کرمانشاه کارگروهی در فراکسیون امید تشکیل شد که مسائل مرتبط با زلزله زدگان مورد پیگیری قرار گرفت و تا امروز نیز در جریان اقدامات صورت گرفته قرار داشتیم و فردا نیز به این مناطق سفر خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوالی در مورد بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه رقم پیشنهادی دولت را حذف کرده اما اینکه در صحن چه اتفاقاتی می‌افتد، ‌باید منتظر بمانیم.

رئیس فراکسیون امید یادآور شد: با این حال نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ارائه دهند اما جهت‌گیری اصلی این بوده که از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: ما به همراه اعضای فراکسیون امید در کمیسیون تلفیق تلاش داشتیم که این رویه کلی در جهت‌گیری بودجه را پیش ببریم که به سمت حل مشکلات معیشتی مردم حرکت کنیم و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شد.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت سوال نمایندگان از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری و عدم اعلام وصول آن از جانب هیات رئیسه گفت: اقدامات خوبی در این راستا انجام شد و جلسات متعدد با مسئولان مربوطه از جمله رئیس بانک مرکزی برگزار شد و هم اکنون در میان نمایندگان نسبت به اقدامات انجام شده رضایت نسبی وجود دارد.

وی افزود: دولت در حدی که توانایی آن را داشته بخشی از بدهی سپرده‌گذاران را بازگردانده که امیدواریم با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی به جلسه فراکسیون امید با رئیس بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرار شد کارگروه اقتصادی فراکسیون جلسات دیگری با رئیس بانک مرکزی داشته باشد تا در جریان امور قرار بگیرد.

عارف گفت: به هرحال سوال حق نمایندگان است و به نظر می‌رسد دولت در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی داشته است اما اینکه ضرورت دارد سوالی در صحن مجلس مطرح شود یا نه، به تصویب طراحان سوال و اقدامات دولت مربوط است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در واکنش به سوال دیگری در مورد بازدید نمایندگان از زندان اوین و ملاقات با بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر گفت: کارگروهی در فراکسیون تشکیل شد و پیگیری‌هایی در این راستا انجام داده و در عین حال همچنان موضوع را پیگری می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی در واکنش به موضع‌گیری برخی اصلاح‌طلبان در واکنش به اعتراضات اخیر اظهار بی‌اطلاعی کرد وگفت: به هرحال اعتراض حق مردم است و ما نیز مصر هستیم اصل ۲۷ قانون اساسی در خصوص آزادی برگزاری تجمعات به رسمیت شناخته شود. مردم باید حرفشان را بگویند و بهتر است در جلسات با مسئولان خواسته‌های خود را مطرح کنند.

رئیس فراکسیون مجلس با بیان اینکه اعتراض حق مردم است تاکید کرد: باید بین اعتراض و تخریب تفاوت قائل شد. شاهد بودیم مردم خود را از عواملی که دنبال تخریب بودند دور کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: این مسئله نیز از جمله اولویت‌های اصلی است اما باید امنیت اطلاعات در داخل کشور لحاظ شود و به جایی برویم که با استفاده از شبکه‌های اطلاع‌رسان داخلی سرویس بهتری ارائه کنیم. گرچه داشتن شبکه داخلی مانع از استفاده نمونه‌های خارجی نیست. باید از هر امکانی در جهت اهداف و برنامه‌های خود استفاده کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد: امروز منع کردن جواب نمی‌دهد و تنها راه پیشرفت کار فرهنگی و باید از امکانات پیشرفته استفاده کنیم.

عارف در پایان در مورد عملکرد شورای عالی فضای مجازی گفت: شبکه ملی اطلاعات باید بهتر از این عمل می‌کرد و از امکانات استفاده بهتری می‌داشت ضمن آنکه شورای عالی فضای مجازی نیز در چارچوب اختیارات خود کار می‌کند اما لازم است با نهادهای دست‌اندرکار از جمله انجمن‌های علمی تعامل بیشتر داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: