کد خبر: ۷۵۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
تعداد بازدید: ۳۵۷
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی فعلی در کشور تا روز یکشنبه باقی می‌ماند، گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه وارد کشور می‌شود که دستاورد آن هم افزایش ابر، بارش باران، بارش برف و کاهش دما در روزهای پایانی هفته خواهد بود.
سامانه بارشی جدیدی در راه استبه گزارش خبرداغ ، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از عصر روز گذشته وارد کشورمان شده تا اواخر وقت روز یکشنبه در بخشهای مختلف کشور فعال خواهد بود.

وی افزود: پیامد این سامانه بارشی، بارش برف، باران، وزش باد و کاهش محسوس دما در نیمه غربی، مرکز، شمال و شرق کشور است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز و در ساعات آتی بارشهای پراکنده باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز کشور، بخشهایی از جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته نقشینه، از اواخر وقت امروز این موج بارشی از بخشهای غربی کشور عبور کرده و در برخی مناطق شرقی کشور نیز بارندگی و وزش باد پیش بینی می‌شود؛ بارش‌ها در استانهای جنوبی گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در ساعات آتی در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، دامنه‌های شمالی البرز مرکزی، سواحل شرقی دریای خزر و برخی نقاط استان یزد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور به وقوع پدیده گردوخاک در برخی استانهای جنوب غرب کشور اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود تا اواخر وقت امروز این ماندگاری گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در بخشهای غرب، جنوب غرب و جنوب ادامه داشته باشد و رفته‌رفته از غلظت آن کاسته شود.

نقشینه توضیح داد: طی روز یکشنبه این سامانه تضعیف می‌شود و بیشتر در شمال شرق و شرق کشور به فعالیت می‌پردازد که پیامد آن بارش برف و باران و وزش باد در استانهای یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی در اواخر وقت روز یکشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: طی روز یکشنبه وزش باد شدید در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد که احتمال کاهش دید و گردوخاک در این مناطق نیز وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه بخشهای عمده‌ای از خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌‌شود و باید نکات ایمنی مورد توجه قرار بگیرد؛ کاهش محسوس دما در ساعات آتی غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد و این کاهش دما در برخی مناطق بین پنج تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: موج بارشی جدیدی مجدداً از روز سه‌شنبه از غرب وارد کشور می‌شود که دستاورد آن هم افزایش ابر، بارش باران، بارش برف و کاهش دما در روزهای پایانی هفته خواهد بود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: