کد خبر: ۷۵۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۳۰۵
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد موسیر می‌تواند به مقابله با مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بیماری سل کمک کند.
موسیر با مقاومت آنتی‌بیوتیکی سل مقابله می‌کند
به گزارش خبرداغ ، گروهی از متخصصان انگلیسی در یک بررسی دریافتند موسیر می‌تواند به مقابله با مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بیماری سل کمک کند.

متخصصان معتقدند خواص آنتی باکتریال گرفته شده از موسیر تاثیر درمان‌های آنتی بیوتیکی جدید را افزایش می‌دهد و می‌تواند به معکوس کردن روند افزایشی مقاومت دارویی سل که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۹۰ هزار نفر را آلوده کرده، کمک کند.

این تیم تخصصی آزمایشاتی را روی چهار مولکول مختلف موسیر انجام دادند. هرچند به گفته محققان این مطالعه در مراحل اولیه است و لازم است آزمایش‌های بالینی بیشتری انجام شود. 

متخصصان با بیان اینکه یافته‌های اولیه حاکی از آن است تمامی این چهار مولکول کاهش چشمگیری در تعداد باکتری‌های مقاوم به دارو‌های سل داشته‌اند، اظهار داشتند: این ترکیب‌های شیمیایی را می‌توان در کنار آنتی بیوتیک‌های موجود برای مقابله با گونه‌هایی از سل که به دارو‌های آنتی باکتریال مقاوم شده‌اند، استفاده کرد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: به رغم اقدامات جهانی برای پیشگیری از گسترش سل، تقریبا در سال ۲۰۱۶، ۱۰ میلیون مورد جدید ابتلا به سل و دو میلیون مرگ بر اثر آن گزارش شده است.
 
منبع:ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: