کد خبر: ۷۵۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید: ۶۳۴
حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال اعتقاد دارد که داور بازی پرسپولیس و گسترش فولاد در لحظه‌های کلیدی بازی به خوبی عمل کرده است و فقط تنها اشتباه او اخراج کردن بازیکن گسترش فولاد از زمین بود.
تنها اشتباه داور دیدار پرسپولیس و گسترش‌فولادبه گزارش خبرداغ،حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال اعتقاد دارد که داور بازی پرسپولیس و گسترش فولاد در لحظه‌های کلیدی بازی به خوبی عمل کرده است و فقط تنها اشتباه او اخراج کردن بازیکن گسترش فولاد از زمین بود.

 

حسین عسگری درباره قضاوت محمدرضا اکبریان، داور بازی تیم‌های پرسپولیس و گسترش فولاد، بیان کرد: نیمه اول درگیری در میان بازیکنان بسیار کم بود و کار داور برای قضاوت در این نیمه راحت بود اما در نیمه دوم درگیری و تشنج بازی زیاد شد. حتی درگیری‌های غیر ورزشی هم به وجود آمد که در بعضی صحنه‌ها داور چهارم اطلاعات این درگیری‌ها را به داور بازی می‌داد.


او ادامه داد: در بحث داوری مساله‌ای که مهم است نکات کلیدی بازی است. داور این بازی در صحنه‌های کلیدی بازی قضاوت خیلی خوبی داشت. نکته اول گل گسترش فولاد بود. به نظرم این گل روی هنر کمک داور به ثمر رسید. کمک داور با جایگیری خوب تشخیص داد که بازیکن گسترش فولاد در آفساید نیست، این یک تصمیم دشوار بود.


عسگری اضافه کرد: نکته دوم مربوط به شبیه‌سازی سیدجلال در محوطه جریمه گسترش فولاد است. اگر داور جایگیری مناسبی نداشت متوجه نمی‌شد که سیدجلال شبیه‌سازی کرده است و به اشتباه خطای پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد.


عسگری درباره اخطار دوم بازیکن دوم گسترش فولاد، اظهار کرد: به نظر من این اخطار صحیح نبود. داور می‌توانست این صحنه را با دادن یک تذکر قاطع به بازیکن گسترش مدیریت کند. داور زمانی باید اخطار دوم را در این شرایط به بازیکن بدهد که اتلاف وقت کاملا مشهود باشد.


او اضافه کرد: البته نمی‌خواهم بگویم که پرسپولیس به خاطر ۱۰ نفره شدن گسترش فولاد بود که به گل رسید. در بسیاری از بازی‌ها ما شاهد هستیم که تیم‌ها با یک یا دو بازیکن کمتر هم برنده بازی می‌شوند.


این کارشناس داوری در خصوص گل پرسپولیس هم بیان کرد: نکته سوم در خصوص کار خوب داور مسابقه اعلام وقت‌های اضافه این بود. داور در ابتدا چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در این چهار دقیقه هم به دلیل مصدومیت و تعویض بازیکن گسترش فولاد یک دقیقه وقت بازی تلف شد پس گل پرسپولیس که بعد از چهار دقیقه وقت اضافی اعلام شده از سوی داور به ثمر رسید، صحیح است.


عسگری ادامه داد: اینها مواردی است که باید بازیکنان پرسپولیس به آنها توجه کنند و در انتقادات‌هایشان نسبت به داوری منصفانه برخورد کنند. به نظر من امکان ندارد در یک بازی فوتبال داور بازی هیچ اشتباهی انجام ندهد مثل بازیکنان که ممکن است پاس اشتباه بدهند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: