کد خبر: ۷۵۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
تعداد بازدید: ۵۰۱
وِروِن یا "به‌لیمو" نام گیاه دارویی معطر با بوی خوشایند لیمو است که برگ‌های آن با طبیعت گرم، دارای ‌خواص بسیاری است.
تقویت حافظه و رفع تپش قلب با مصرف به‌لیمواز برگ‌های به‌لیمو در درمان سوءهاضمه، نفخ، سردردهای یک‌طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود, "به‌لیمو" در تقویت حافظه، رفع تپش قلب و ایجاد آرامش نیز مفید است.

به گزارش
خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،وِروِن یا به‌لیمو نام گیاه دارویی معطر با بوی خوشایند لیمو است که برگ‌های آن با طبیعت گرم، دارای ‌خواص بسیاری است.

از برگ‌های "به‌لیمو" در درمان سوء هاضمه، نفخ، سردردهای یک‌طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود, "به‌لیمو" در تقویت حافظه، رفع تپش قلب و ایجاد آرامش نیز مفید است همچنین به‌عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد.

دم‌نوش "به‌لیمو" مقوی دِماغ و مقوی حافظه است, حواستان باشد بیش از دو هفته از این دم‌نوش استفاده نکنید چرا که مصرف مکرر آن افراد را بی‌قرار می‌کند اما می‌توان گاهی از این دم‌نوش استفاده کرد.

بیماران دچار نارسایی کلیوی, زنان باردار و شیرده باید از مصرف زیاد به‌لیمو اجتناب کنند.

برای تهیه دم‌نوش "به‌لیمو" یک قاشق غذاخوری با آب‌جوش ‌به‌همراه مقداری نبات به‌مدت یک دقیقه دم کنید و بنوشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: