کد خبر: ۷۵۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۹۶۹۴
یادداشتی از کمال الدین پیرموذن فعال سیاسی اصلاح طلب
نگذارید برای حفظ ابروي این فرد خطاکار یا آن مقام دنیاطلب، آبروی مجلس و دولت و اصل نظام در معرض خطر قرار گیرد. بگذارید مردم و تاریخ در رابطه با عملکردها قضاوت کنند و با تبلیغات و خودستایی ها، این قضاوت تحت تاثیر نخواهد بود.
مردم، پشتوانه اصلی نظام و کیانکمال الدین پیرموذن: در روزهایی که فشار و تهدید های خارجی روز به روز افزون می شود، عده ای با دخالت های ناروا در سیاست خارجی کشور، پایه های بی اعتمادی بین ایران و جهان را بالاتر می برند، عده ای نیز در داخل درصدد حذف پشتوانه اصلی نظام یعنی مردم، با بی اعتنایی به مطالبات بحق مردم، هستند و این هر دو فرصت را برای بی ثباتی کشور  و تحریض خارجی به دخالت فراهم می آورد.

بی تردید در چارچوب قانون اساسی فعلی می توان به حکومتی دموکراتیک مبتنی بر ایمان و اعتقاد مردم دست یافت، احدی نبایستي  به هر نحو ممکن، مانع از تثبیت و نهادینه شدن مردم سالاری شود، نباید جلوی حق حاکمیت مردم را گرفت، همه صاحب منصبان بایستی همواره، شنونده انتقادات دلسوزانه ملت و خاصه جوانان باشند، بی اعتنایی نسبت به خواست و مطالبات مردم، به این سرمایه ارزشمند نظام و کیان لطمه وارد می کند. پاسداشت حقوق مردم و توجه به خواست آنان، موجب امتنان، نزهت خاطر و دلگرمی مردم و معترضان را فراهم میاورد.

گسترش دامنه شکاف حاکمیت و ملت و ایجاد فضای بی اعتمادی نسبت به اصلاح پذیری نظام، جز افزایش آسیب پذیری نظام در برابر تهدیدهای خطیر کنونی نتیجه ای نخواهد داشت.

راه برون رفت از این وضعیت حساس و ویژه، جز با تکیه بر راهبرد اصلاحات اقتصادی و سیاسی و نیز اعتماد سازی در سطح ملی و بین المللی نیست. حتی می توان با استفاده از فرصت های موجود و با درایت و دور اندیشی، تدبیر و مردم داری و اندیشیدن به ایران اسلامی و مردم، تهدیدهاي جدی را به فرصت های عینی تبدیل نمود.

با تکیه بر اعتماد عمومی و عزم و اراده ملت برای ایجاد رونق اقتصادی و فراهم آوردن ظرفیت های فراوان اشتغال بر اي خيل جمعیت بیکار جوان، باید از تمام ظرفیت های قانونی و بسترهای سرمایه گذاری استفاده کرد.

مردم تنها مشروعیت نیستند، بلکه آنها منشأ آگاهی، دانش، سرمایه و اطلاعاتند.

مردم به جغرافیای حقوق فردی و اجتماعی خود احاطه دارند و انتظار دارند منتخبان آنان در دولت و مجلس، موقعیت محیطی و اجتماعی بهتری را برای آنان فراهم کنند. مردم خسته از دعواهای سیاسی جناحی بی حاصل و برخوردهای رادیکالی به آرامش خاطر و رفاه نیاز دارند.

دامنه برخورد سطحی و ضعیف با مساله مهم تامین حقوق و مطالبات بحق مردم در تغایر جدی با منافع و امنیت ملی کشور قرار گرفته و کشمکش ها و دعواهای جناحی باعث عدم شنیده شدن به موقع صدای واقعی ملت و فراموشی توسعه ملک و ملت گردیده و بی مهری ملت به جریان های سیاسی کشور را به ارمغان آورده است.

جای تردید نیست برخورد بدون تبعیض با مفاسد اقتصادی، ضامن توسعه و بهروزی میهن اسلامی است، نمی توان بیش از این شاهد ناامیدی و یاس مردم بود.

به هیچ عذر  و بهانه ای نمی توان از افزایش همبستگی و اتحاد ملی، حول محور حاکمیت مردم، به عنوان پشتوانه اصلی نظام و کیان، عدول کرد؛ با دست خود دلسردی و دلزدگی مردم را، فراهم نیاورید.

جز به آزادی ملت نبود آبادی
آه اگر مملکتی ملت آزاد نداشت

آزادی از جمله مسایل پراهمیت و کاربردی در نظام سیاسی است که زمینه رشد، بالندگی و پویایی جوامع انسانی را فراهم می سازد، پرهیز از هرگونه محدودیت افريني و پنهان کاری نياز جامعه است.

نبی اکرم(ص) می فرمایند: خوارترین مردم کسی است که مردم را خوار شمارد.

نگذارید برای حفظ ابروي این فرد خطاکار یا آن مقام دنیاطلب، آبروی مجلس و دولت و اصل نظام در معرض خطر قرار گیرد. بگذارید مردم و تاریخ در رابطه با عملکردها قضاوت کنند و با تبلیغات و خودستایی ها، این قضاوت تحت تاثیر نخواهد بود.

مولا علی(ع) می فرمایند: با توده جماعت باشید، چرا که دست خدا با جماعت است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: