کد خبر: ۷۵۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۵۵۹
روز گذشته مهلت نقل‌و انتقالات زمستانی به پایان رسید و بر‌خلاف فصل‌های گذشته خبری از پرسپولیس و استقلال نبود.
سرمربی استقلال برای انتخاب مهاجم فقط خودش را قبول داردبه گزارش خبرداغ،روز گذشته مهلت نقل‌و انتقالات زمستانی به پایان رسید و بر‌خلاف فصل‌های گذشته خبری از پرسپولیس و استقلال نبود و تراکتورسازی، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان به جای سرخابی پرکارترین و فعال‌ترین تیم‌ها در نقل‌و انتقالات نیم‌فصل بودند‌. البته غیبت و انفعال باشگاه پرسپولیس کاملا طبیعی و منطقی بود، چرا‌که این باشگاه به حکم فیفا از حضور در 2 پنجره نقل‌و انتقالات محروم بود که نیم فصل اولین دوره محرومیتش را سپری کرد‌. اما استقلال در نقل‌و انتقالات نه تنها بازیکن جذب نکرد، بلکه یعقوب کریمی‌، سجاد شهباززاده، حسن بیت‌سعید و مجتبی جباری را هم کنار گذاشت تا نقل‌و انتقالات منفی داشته باشد، خروج‌‌هایی که حتی مثل ترانسفر مهدی طارمی از پرسپولیس به الغرافه پولساز و درآمدزا هم نبود و استقلال در مواردی ناچار به پرداخت پول هم شده یا خواهد شد‌. در‌واقع پرسپولیس با وجود محرومیت از نقل‌و انتقالات حداقل با ترانسفر طارمی و کسب درآمد‌500 هزار دلاری از این انتقال کار مثبتی انجام داده اما استقلال کاملا منفعل و بازنده بوده است‌. استقلال 2 بازیکن میلیاردی را کنار گذاشت و برای تسویه‌حساب جباری هم احتمالا باید دست به جیب شود و حالا مبلغی هم هزینه کند و بازیکن جدید بگیرد، البته به شرطی که بازیکن آزاد باشد‌.


 
انفعال و نقل و انتقال معکوس باشگاه استقلال برای خیلی‌ها جای سوال است و همه می‌پرسند چرا آبی‌ها با وجود تاکید وینفرد شفر به تقویت چند پست در نقل‌و انتقالات منفعل عمل کرده‌اند؟ شفر از زمانی که هدایت آبی‌ها را بر‌عهده گرفت، اقدامات زیادی انجام داد تا مسائل فنی و حاشیه‌‌‌ای تیم را سر‌و سامان دهد و استقلال بحران‌زده را به ساحل نجات و آرامش برساند‌. انصافا هم سرمربی آلمانی در این امر موفق بود، با این‌حال او تاکید کرده بود برای حضور موفق در ادامه لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تیمش باید در چند پست از جمله فوروارد تقویت شود‌. آمار ضعیف و فاجعه‌بار گلزنی استقلال در زمان علیرضا منصوریان که تا هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست هم ادامه داشت، شفر را سخت به فکر جذب یک مهاجم شش‌دانگ و گلزن انداخت و او اولویتش را جذب مهاجم خارجی اعلام کرد‌.

 

بر مبنای همین اعلام نیاز بود که سیلی از فیلم و رزومه بازیکنان داخلی و خارجی روانه باشگاه شد و مسئولان باشگاه در جلساتی که با شفر داشتند آن‌ها را در اختیار سرمربی تیم‌شان قرار دادند اما شفر مربی‌‌‌ای نبود که اجازه دهد باشگاه یا واسطه‌ها برایش بازیکن انتخاب کنند‌. شفر با متدها و معیارهای خودش به جست‌وجوی مهاجم خارجی پرداخت و چند مورد هم پیدا و به باشگاه معرفی کرد، از جمله الحاجی گرو و بازیکن کامرونی‌ که از بدشانسی او و استقلال هر 2 بازیکن با دریافت پیشنهادهای بهتر از لیگ‌های عربی و چین به تهران نیامدند‌. در این شرایط که تیر آبی‌ها برای جذب مهاجم به سنگ خورده بود استقلال با سجاد شهباززاده و حسن بیت‌سعید، 2 مهاجم انتخابی منصوریان هم قطع همکاری کرد‌. هرچند با بازگشت محسن کریمی و بهنام برزای به استقلال تا حدودی جای خالی آن‌ها پر شده اما مشکل تمام‌کنندگی در خط حمله استقلال به قوت خود باقی است و آخرین مورد آن هم از دست دادن فرصت مسلم گلزنی توسط علی قربانی در ثانیه‌های پایانی بازی با سایپا بود‌. البته شفر همچنان بر جذب بازیکن خارجی اصرار دارد اما می‌خواهد شخصا این کار را انجام دهد و به باشگاه و دیگران اجازه دخالت نمی‌دهد‌. در واقع می‌خواهد پای دلالان را ببرد. او اگرچه نقل‌و انتقالات زمستانی را از دست داده، با این‌حال امیدوار است با وسواس و فرصت کافی تا آغاز لیگ قهرمانان بازیکن مورد‌نظرش را پیدا کند و آبی‌ها با مهاجم جدید پا به مسابقات آسیایی بگذارند‌.

خراسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: