کد خبر: ۷۵۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۱۸۹
سرپرست موزه های استان اردبیل گفت: پنج هزار و 670 شی تاریخی در این استان شناسنامه دار است.
شناسنامه دار شدن 5670 شی تاریخی در اردبیل
به گزارش خبرداغ ،  «فردین عینی» با اعلام این خبر تصریح کرد: تا سال گذشته 3670 اثر شناسنامه دار شده و از ابتدای امسال نیز تدوین شناسنامه دو هزار اثر عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آثاری که در سال جاری شناسنامه دار شده متعلق به دوره های تاریخی هزاره اول و دوم قبل از میلاد تا دوره معاصربوده و شامل سکه های قدیمی، ظروف سفالی، تزئینات، ظروف آشپزخانه، شمشیر، خنجر، تابلو نقاشی، کتاب و نسخ خطی است.

سرپرست موزه های استان اردبیل با تأکید به اینکه تحقق این مهم با کمترین  اعتبار انجام شده است، اضافه کرد: بعد از تدوین شناسنامه آثار جهت نگه داری به موزه های استان انتقال می یابد.

عینی تصریح کرد: تعدادی از اشیا تاریخی با وجود ثبت در دفاتر دولتی به صورت رسمی ثبت نشده است که با سامانه  ثبت اشیاء واموال تاریخی - فرهنگی، هر اثر از جمله دوره تاریخی، وزن، ابعاد و عکس احصا شده و به هر اثر شماره تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: با ثبت در سامانه، هیچ فرد و نهادی نمی تواند در مشخصات اثر دخل و تصرف کند و به عبارتی زمینه صیانت و حفاظت از اثر فراهم می شود.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: