کد خبر: ۷۵۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
تعداد بازدید: ۴۸۶
معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران گفت:‌ مردم تهران با گوشت و پوست خود درک کرده‌اند که تهران چقدر تغییر کرده و دیگر نیازی نبود با اطلاعات غلط گزارش‌دهی کنند. کاش شهردار جدید تهران به عنوان یک مدیر اعلام می‌کرد که پس از 4 ماه چه برنامه‌ای برای بهبود کیفیت زندگی مردم خواهد داشت.
اولين واكنش تيم قاليباف به گزارش افشاگرانه نجفیبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص سند تحویل و تحول شهرداری تهران که روز گذشته توسط محمدعلی نجفی شهردار تهران در صحن علنی شورا مطرح شد و اینکه در این گزارش اعلام شده شهرداری در سال‌های گذشته به وظایف خود به خوبی عمل نکرده،‌گفت: به نظر بنده جا داشت آقای شهردار به جای اینکه در نقش داور ظاهر شود و در مورد شهر تهران گزارش دهد در مورد برنامه‌های خود در آینده صحبت می‌کرد.

نجفی به جای داوری گذشته گزارش کاری خود را بدهد

وی ادامه داد: مردم تهران با گوشت و پوست خود درک کرده‌اند که تهران چقدر تغییر کرده و دیگر نیازی نبود با اطلاعات غلط گزارش‌دهی کنند. کاش شهردار جدید تهران به  عنوان یک مدیر اعلام می‌کرد که پس از 4 ماه چه برنامه‌ای برای بهبود کیفیت زندگی مردم خواهد داشت.

تشکری‌هاشمی گفت: در گزارش اعلام شده یعنی شهرداری طی 12 سال گذشته هیچ کار مثبتی انجام نداده بوده به جای اینکه شهردار فعلی در نقش اپوزیسیون ظاهر شود بهتر بود می‌گفتند پس از 4 ماه برای شهر چه برنامه‌ای داشته‌اند و یک شهر را با جمعیت 10 میلیون نفری چگونه می‌خواهند اداره کنند نه اینکه همه چیز را سیاه و خاکستری نشان دهند و این نهایت بی‌انصافی است، مردم پارک‌ها، بزرگراه‌ها، مترو، بی‌آر‌تی، سرای محلات،‌مجموعه‌های بزرگ فرهنگی و ... را با چشم خود دیده‌اند و دادن این نگاه منفی فقط دیدن نیمه خالی لیوان است که به دور از حق و انصاف خواهد بود،‌اگر می‌خواهند انتقادی هم کنند باید از روی واقعیت صحبت کنند و بعد حسن انجام کار را بگویند نه اینکه خلاف واقع گزارش‌دهی کنند.

استخدام 13هزار نفر در شهرداری کذب محض است

وی در مورد اینکه چرا در روزهای پایانی مأموریت خود 13 هزار نفر را به مجموعه شهرداری اضافه کرده است،‌گفت: این اطلاعات کذب است، بهتر بود افرادی که این گزارش‌ها را می‌دهند به سایت‌ها و منابع هم سری می‌زدند، سه سال پیش تقاضایی به ساختمان اداری و استخدامی شهرداری داده می‌شود که پرسنل قراردادی که سال‌ها در شهرداری کار کرده‌اند و قرارداد موقت داشته‌اند را رسمی کنیم البته شرایطی گذاشتند و بر اساس آن شرایط که سختگیرانه هم بود 5 هزار نفر قرارداد رسمی شدند.

استخدام 5 هزار نیروی رسمی قانونی و مصوب بوده است

تشکری‌هاشمی ادامه داد:‌ این تعداد استخدام طبق دستورالعمل انجام شده نظارت بر آن صورت گرفته و یکی از شرایط آن این بوده که حداقل سه سال قراردادی بوده باشند در حالی که در این 5 هزار نفر افرادی داشته‌ایم که 20 سال خدمت بوده‌اند و رسمی شده‌اند و بعد از گزینش و انجام تست سلامت و ... به استخدام رسمی درآمده‌اند. بنابر این حتی حکم استخدام 50 هزار نفر هم به سایر شهرداری‌های کشور ارسال شد و همه این اقدام از روی مصوبه بوده و تحت نظارت انجام شده است.

وی گفت:‌این افراد باید فوق‌دیپلم می‌داشتند، گزینش، آنها را تأیید می‌کرد، پست سازمانی و حداقل سه سال سابقه کار می‌داشتند و ده‌ها نامه بین وزارت کشور و سایر دستگاه‌های کشور رد و بدل شد که سوابق آن مشخص و موجود است، در شهرداری طی سال‌های اخیر شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی وجود داشته‌اند که متناسب با تقاضاهای واحدهای مربوطه نیروی لازم را در اختیارشان قرار می‌دادند،‌حدود 10 تا 12 شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند که به تمام بخش‌های مختلف شهرداری نیرو می‌دهند.

پرداخت حقوق نیروهای شرکتی پیمانکاری از سرجمع بودجه عمرانی

معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران گفت: حقوق این افراد هم از سرجمع بودجه عمرانی و پروژه‌ها داده می‌شده که فقط مختص دوره قالیباف نیست البته مشکلاتی هم در پرداخت وجود داشت حقوق را ما به شرکت‌ها می‌دادیم اما آنها 20 روز با تأخیر می‌دادند یا دو تا سه ماه نمی‌دادند و گاهی هم بیمه‌شان را پرداخت نمی‌کردند که قرار شد همه این شرکت‌ها در یک شرکت تجمیع شود و نظارت بر آن راحت‌تر صورت گیرد البته پرسنل آن رسمی نخواهند بود.

تشکری‌هاشمی افزود: قانون شهرداری تهران از سال 58 وجود دارد اما در آن چنین مواردی ذکر نشده به همین دلیل آئین‌نامه‌ای را تدوین کردیم که در مورد قرارداد مستقیم شهرداری است و دستورالعمل آن به سازمان اداری استخدامی رفت که البته بخشی از آن فقط تأیید شده و در آن نحوه این استخدام‌ها و حقوق‌ها مشخص شده است.

سازمان خدمات اداری شهر منحل نشده است

وی در مورد سوال دیگری مبنی بر انحلال سازمان خدمات اداری شهر گفت:‌ نه، چنین چیزی اتفاق نیفتاده منتظر تأیید این دستورالعمل آئین‌نامه قراردادهای مستقیم شهرداری هستیم که اگر نیاز به اصلاح داشته باشد انجام می‌شود.

معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه چه تعداد نیروی جدید به شهرداری اضافه شده،‌گفت: شرکت‌های تأمین نیروی انسانی در هر زمانی که به نیرو احتیاج باشد، نیرو ریزش داشته باشد و به هر دلیلی که تأمین آن با مشکل مواجه باشد به همان تعداد نفر، قرارداد جدید منعقد می‌شود و شهرداری به جز استخدام 5 هزار نفری که مجوز داشت نیروی جدید نگرفته است. تعدادی رسمی شدند و تعدادی هم از شرکت‌های دیگر به زیرمجموعه شرکت تأمین نیروی انسانی (هادیان‌شهر) ملحق شدند.

افراد زیادی بدون سابقه در ماههای اخیر به شهرداری آمدند

تشکری‌هاشمی افزود: اخبار متعددی داریم که در ماه‌های اخیر جمع زیادی بدون کوچک‌ترین سابقه‌ای به شهرداری آمده‌اند و در انتصابات اخیر هم می‌بینیم که بسیاری از آنها خارج از شهرداری بوده‌اند و این ایراد به نظر می‌رسد جای پاسخ‌دهی دارد. آیا این پرسنل موجود در شهرداری که حدود 50 تا 60 هزار نفر می‌شوند کافی نبوده که حالا از خارج از شهرداری استخدام کرده‌اند و اگر هم این درست بوده چرا برای مدیریت قبلی استخدام نیروی جدید کار ناشایستی است اما برای مدیریت فعلی خوب است. این نشان می‌دهد نگاه بی‌طرفانه‌ای وجود ندارد.

وی در مورد صحت این موضوع که  68 هزار و 127 نفر نیرو در شهرداری وجود دارد، گفت:‌ اینگونه نیست.

تشکری‌هاشمی در پاسخ به این سوال که پس چرا برای 135 هزار نفر فیش حقوقی صادر شده است،‌گفت: جای تعجب دارد که چرا اطلاعات ناروا در جامعه منتشر می‌شود به جای دادن اطلاعات غلط کاش کمی فکر می‌کردند و می‌گفتند چگونه 4 سال آینده را اداره خواهند کرد. ما در شهرداری شرکت‌های پیمانکار داریم،‌مثلا پیمانکار فضای سبز داریم که گاهی حقوق نیروهای خود را از شهرداری می‌گرفت اما به موقع پرداخت نمی‌کرد که باعث تجمع و اعتراض نیروهایش شده بود، در مدیریت قبلی تصمیم گرفتیم با توافق پیمانکاران لیست نیروها را به شهرداری بدهیم و از سرجمع صورت‌وضعیت‌ها حقوق کارگران داده شود، پرسنل شرکت بازیافت هم همین وضعیت را داشت. ما کمیته امداد نیستیم که افراد را تحت پوشش قرار دهیم.

چرا نجفی با سابقه کار در سازمان مدیریت اینگونه اظهار نظر می‌کند؟

معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران در مورد این شائبه که به ازای هر 100 پست سازمانی 426 نفر در شهرداری کار می‌کنند گفت:‌تعجب می‌کنم چرا نجفی در گزارش 100 روزه خود این حرف‌ها را زده در حالی که پست تخصصی در سازمان مدیریت داشته‌ است.

 3 هزار پست سازمانی خالی داریم

وی ادامه داد: ما تعدادی پست سازمانی داریم که کارمند رسمی هستند و فقط می‌توانند در این پست‌ها باشند و در جایگاه قراردادی‌ها نمی‌توانند قرار بگیرند ما در حال حاضر 3 هزار پست سازمانی خالی داریم البته اطلاعات از 4 دهه پیش به روزرسانی نشده و نیاز به پست سازمانی زیادی وجود خواهد داشت. باقی این تعداد نیروهای قراردادی موقت هستند که طبق قانون در هیچ دستگاهی نمی‌توانند پست سازمانی را اشغال کنند.

بکارگیری بازنشستگان در شهرداری منطبق با قانون بوده است

تشکری‌هاشمی در مورد تعداد افراد بازنشسته در شهرداری گفت:‌ بازنشستگی این نیروها کاملا منطبق با مصوبه مجلس بوده مبنی بر اینکه بازنشستگان نمی‌توانند در دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها فعالیت کنند،‌در شهرداری نیز خارج از این قانون رفتار نشده است حالا اگر مدیری تصمیم گرفته ایثارگر بازنشسته‌ای را به کار گیرد یا نگیرد خودش می‌داند منع قانونی ندارد این به اختیار مدیر برمی‌گردد که می‌تواند با هر کسی قرارداد ببندد، تمدید کند یا آن را لغو کند.

معاون سابق منابع انسانی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه گفته شده افرادی جذب شهرداری شده‌اند که سابقه یک روز حضور در شرکت پیمانکاری را نداشته‌اند گفت:‌اگر منظور افراد رسمی است که بهتر اسامی آنها را اطلاع دهند اما اگر منظور پرسنل شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی است که دائما این افراد در حال تغییر هستند و باز هم تعجب می‌کنم چرا شهرداری تهران این مسائل را نمی‌داند.

وی  در مورد عوامل تعیین‌کننده حقوق در شهرداری گفت:‌یکسری آیتم‌هایی وجود دارد که قانون استخدامی شهرداری آنها را تعیین کرده بر اساس این مجموعه حقوق مشخص می‌شود بنابر این اینکه ممکن است دو نفر حقوق متفاوتی بگیرند و سقف تفاوت وجود داشته باشد امکانپذیر است اما حتما باید آیتم‌های حقوقی‌شان با یکدیگر متفاوت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: