کد خبر: ۷۵۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۲۱۷
سخنگوی فراکسیون امید با بیان این‌که تاکنون هیچ مخالفتی با درخواست این فراکسیون برای بازدید از زندان‌ها صورت نگرفته، این بازدیدها و نظارت‌ها را بخشی از وظایف و اختیارات قانونی نمایندگان دانست و با اشاره به قول مساعدت مسئولان برای انجام این بازدیدها، خواستار ورود مجلس و دولت به بحث بررسی علل و عوامل بروز ناآرامی‌ها شد و گفت: کلیات نظام باید به‌دور از نگاه امنیتی موضوع ناآرامی‌های اخیر را ریشه‌یابی کند
مخالفتی با درخواست فراکسیون امید برای بازدید از زندان‌ها صورت نگرفت / قول مساعدت مسئولان برای بازدید فراکسیون حقوق شهروندی از زندان‌ها

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  بهرام پارسایی در واکنش به انتشار برخی اخبار درمورد مخالفت با درخواست فراکسیون امید برای بازدید از زندان‌ها اعلام کرد: اولاً بازدید از اماکنی همچون زندان‌ها و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف اجرایی بخشی از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس است و این در حالی است که اساساً هنگام انتشار این خبر، فراکسیون امید رسماً و به‌صورت کتبی درخواستی ارائه نکرده بود.

مخالفتی با درخواست فراکسیون امید برای بازدید از زندان‌ها صورت نگرفته است

وی افزود: با این حال نمایندگان عضو فراکسیون امید از نخستین روزهای بالا گرفتن ناآرامی‌های اخیر پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان و دیگر مسائل مربوط به این وقایع بودند و به‌طور شفاهی نیز در مقاطعی خواستار بازدید از زندان‌ها شده بودند که تاکنون هیچ‌گونه مخالفتی با این درخواست‌ها صورت نگرفته است.

منع قانونی برای بازدید نمایندگان از زندان‌ها وجود ندارد

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و بازدید از اماکنی همچون زندان‌ها ازجمله وظایف نمایندگان است، اعلام کرد: این مسئله به صراحت در قانون اساسی نیز مورد تاکید قرار گرفته و اساساً نمی‌تواند هیچ منعی برای بازدید نمایندگان از زندان‌ها وجود داشته باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ادامه پیگیری‌های اعضای این فراکسیون برای بازدید از وضعیت بازداشت‌شدگان تاکید کرد: فراکسیون حقوق شهروندی نخستین بار در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری، درخواست خود را به‌صورت کتبی و قانونی برای بازدید از زندان‌ها اعلام کرد و همچنان هم پیگیری‌ها برای انجام این بازدیدها ادامه دارد.

قول مساعدت مسئولان برای بازدید فراکسیون حقوق شهروندی از زندان‌ها

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس دهم یادآور شد: تاکنون نه‌تنها هیچ پاسخ منفی نسبت به درخواست مکتوب فراکسیون حقوق شهروندی ارائه نشده، بلکه وعده‌هایی البته به‌صورت شفاهی داده شده و مسئولان مربوطه قول همکاری داده‌اند.

درخواست کتبی برخی اعضای فراکسیون امید برای بازدید از زندان‌ها

وی یادآور شد: اعضای فراکسیون امید از همان روزهای نخست به‌صورت شفاهی پیگیری‌هایی برای انجام بازدید از زندان‌ها داشتند و بعد از ظهر دیروز هم تعدادی از اعضای این فراکسیون درخواست کتبی خود را در این راستا ارائه کردند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تکذیب اخبار مربوط به رد درخواست این فراکسیون برای بازدید از زندان‌ها گفت: از همان روزهای نخست بالاگرفتن اعتراض‌های مردمی و بازداشت تعدادی از شهروندان اعم از دانشجویان و دانش‌آموزان، پیگیری‌های خود را آغاز کرده و هم در تهران و هم در دیگر نقاط کشور اوضاع را تحت نظر داشتیم.

پیگیری فراکسیون امید صرفاً به دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی محدود نماند

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشت‌شده تشکیل شد که خوشبختانه نتایج پیگیری‌های صورت گرفته نیز بسیار مثبت بوده و بسیاری از این دانشجویان و دانش‌آموزان آزاد شدند اما پیگیری‌های ما صرفاً محدود به دانشجویان و دانش‌آموزان نماند و وضعیت دیگر شهروندان را نیز دنبال کردیم.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: واقعیت این است که در هر مورد که اعضای فراکسیون ورود کرده و موضوع را پیگیری کردند، با واکنش مثبتی ازسوی مسئولان روبرو شده و به نتایجی هم دست پیدا کردیم.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس یادآور شد: همان‌طور که از روز نخست اعلام کردیم، پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان صرفاً محدود به دانشجویان و دانش‌آموزان نبوده و معتقدیم نباید مردم را اغتشاشگر نامید.

لزوم ورود مجلس برای ریشه‌یابی علل و عوال اعتراض‌های مردمی

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درمورد احتمال تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مجلس برای ارائه گزارش وضعیت اعتراض‌های اخیر در صحن علنی مجلس گفت: مسلماً این مسائل در کمیته سیاسی فراکسیون امید دنبال می‌شود اما به هرحال نیاز است مجلس نیز ورود کند و علل و عوامل بروز این اعتراضات را ریشه‌یابی کند.

نظام به‌دور از نگاه امنیتی موضوع ناآرامی‌های اخیر را ریشه‌یابی کند

پارسایی در پایان تصریح کرد: همچنین لازم است دولت و سایر بخش‌ها هم به این مسئله ورود کند و اساساً لازم است کل نظام با بررسی دقیق و موشکافی ماوقع، نسبت به ریشه‌یابی علل بروز آن اقدام کند؛ فراموش نکنیم که امروز دیگر اوضاع از وضعیت امنیتی روزهای نخست خارج شده و لازم است با نگاهی غیرامنیتی و کارشناسانه موضوع را بررسی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: