کد خبر: ۷۵۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۹۷۳
مدیرعامل بانک سپه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید با اشاره به عملکرد برتر بانک سپه در زمینه فعالیت های ارزی اظهار داشت: بانک سپه با رشد 81 درصدی منابع سپرده ای در دو سال گذشته و برخوردار از نقدینگی لازم بیش از 36 هزار بنگاه تولیدی در کشور را تامین مالی کرده است.
مدیرعامل بانک سپه : بانک سپه حضور فعال و مستمر در بازار بین بانکی دارد/ بالاترین آمار فعالیت ارزی در بین بانکها متعلق به بانک سپه است
به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک سپه،وی با اشاره به شرایط قبل از تحریم ناعادلانه بانک در سال 1386، افزود: قبل از تحریم ها سهم بانک سپه از کل گشایش اعتبارات ارزی 7.5 میلیارد دلار بود ولی از سال 1385 تا 1394 در دوران تحریم امکان انجام فعالیت ارزی از بانک سلب شد لیکن با توجه به اعتماد مردم به بانک سپه و تجربه متراکم و استحکام بانک، بحمدالله با رفع تحریم های ظالمانه، مجدداً فعالیت های ارزی بانک با قوت آغاز شد.
چقازردی به افتتاح ساختمان جدید شعبه پاریس و تجهیز و افزایش سرمایه این شعبه و بازگشت آن به فاز عملیاتی پس از تحریم ها اشاره کرد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده ساختمانی در شان نظام بانکی و بانک سپه ابتیاع و افتتاح شد.

* برنامه بانک برای واگذاری دارایی های مازاد و شرکت های تابعه
چقازردی با اشاره به تکالیف و الزامات قانونی برای واگذاری شرکت سرمایه گذاری امید اظهار داشت: در اجرای دستور رئیس جمهور محترم و وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی در خصوص واگذاری دارائی های مازاد و شرکت های تابعه، ان شاءالله در یک برنامه زمانی مشخص واگذاریها را انجام خواهیم داد.
وی با تشکر از زحمات دکتر عسکری مدیرعامل پیشین شرکت سرمایه گذاری امید گفت: دکتر عسکری یک مدیر حرفه ای سالم، با وجدان کاری و دارای پشتکار و درایت است، اثر وجودی وی در شرکت امید و بانک سپه، اثر خوب و ماندگار است و طی حدود 2 سال مدیریت در مجموعه بزرگ امید کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته است.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه مهندس ابراهیمی مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری امید را از مدیران با تجربه در بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری معرفی کرد که اشراف خوبی به مجموعه شرکت های امید دارد.

* کفایت سرمایه بانک سپه طی دو سال اخیر به استاندارد جهانی نزدیک و به 10.5 درصد رسید
مدیرعامل آماری از عملکرد بانک در مقطع زمانی آذر 94 تا آذر 96 ارائه داد و گفت: مهمترین مساله برای یک بانک تاثیرگذار و توانمند بحث سرمایه است، سرمایه پایه بانک طی 2 سال 7.4 برابر رشد داشته و نسبت کفایت سرمایه بانک که قبل از تحریم ها 2 درصد بود به 10.5 درصد رسیده است.
چقازردی با اشاره به موضوع اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی خاطر نشان کرد: آذر 1394 حساب بانک سپه نزد بانک مرکزی منفی بود، خوشبختانه در حال حاضر نه تنها حسابمان نزد بانک مرکزی مثبت است بلکه طی این دو سال همیشه در بازار بین بانکی در موقعیت وام دهی قرار داشته ایم.

* رشد 81 درصدی سپرده ها، پرداخت تسهیلات به 36 هزار بنگاه تولیدی
وی رشد 81 درصدی کل سپرده ها و سپرده های موثر بانک، رشد 42 درصدی تسهیلات اعطایی، پرداخت تسیهلات به 36 هزار بنگاه کوچک و متوسط اقتصادی کشور را از دیگر اقدامات بانک سپه برشمرد و تصریح کرد: در طرح ضربتی وام قرض الحسنه ازدواج از بانک سپه به عنوان یکی از بانک های برتر کشور تقدیر شد و درخصوص طرح رونق تولید جزء 4 بانک اول کشور در ارائه تسهیلات به واحدهای مولد هستیم.
رئیس هیئت مدیره، عاملیت بانک سپه در پروژه های عظیم و استراتژیک کشور نظیر ابر پروژه مهار و تنظیم آب های مرزی و پالایش گاز بید بلند، کاهش نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی و رشد 387 درصدی نقدینگی را از دیگر موفقیت ها و تاثیرگذاری بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی کشور برشمرد.
وی در پایان تجهیز و بازسازی موزه بانک سپه را به عنوان اقدامی برای حفظ داشته های ارزشمند و معرفی تاریخ نخستین بانک ایرانی بسیار حائز اهمیت دانست و از حاضرین درمراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت امید دعوت کرد که از موزه بانک سپه بازدید کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: