کد خبر: ۷۵۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۲۶
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای ادامه تعلیق تحریم‌های ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نشست بروکسل فرصتی بود تا درباره دیگر مسائل غیرهسته‌ای با ایران گفت‌وگو کنیم.
ارزیابی مثبت موگرینی از ادامه تعلیق تحریم‌های ایران از سوی آمریکا
به گزارش خبرداغ ، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی که روی وب سایت رسمی خود قرار داده است، با اشاره به نشست روز پنج‌شنبه وزیران امور خارجه ایران و سه کشور اروپایی که به سرپرستی وی در بروکسل برگزار شد، نوشت: ما روزهای حساسی را به ویژه به دلیل تلاش‌هایمان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران پشت سر گذاشتیم. من روز پنج‌شنبه نشستی را در بروکسل هدایت کردم که در آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتایان وی از سه کشور اروپایی طرف برجام حضور داشتند.

موگرینی در ادامه نوشت: توافق هسته‌ای کارساز بوده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون 9 بار این توافق را تایید کرده و این توافق برای امنیت اروپا و تمام جهان ضروری است. اینکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه تایید کرد که آمریکا به تعهداتش عمل می‌کند یعنی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام گامی مثبت است.

وی همچنین تصریح کرد: نشست ما در بروکسل همچنین فرصتی بود تا درباره دیگر مسائلی که ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارند از جمله اعتراض‌های اخیر در ایران، تنش‌ها در خاورمیانه و برنامه موشکی بالستیک ایران گفت‌وگو کنیم. این‌ها مسائلی هستند که اروپایی‌ها نسبت به آنها نگرانی دارند و ما متعهدیم که خارج از چارچوب توافق هسته‌ای، حتی با عزمی بیش‌تر به آنها رسیدگی کنیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه یادداشت خود تاکید کرد: در حقیقت توافق بر اساس یک ماموریت سازمان ملل مذاکره شد که ابعاد آن را به طور شفاف مشخص می‌کند.

به گزارش ایسنا، موگرینی در بخش دیگری از این یادداشت تاکید کرد که خاورمیانه منطقه‌ای استراتژیک برای اتحادیه اروپاست و ثبات، امنیت و صلح این منطقه به طور مستقیم به ثبات، امنیت و صلح اروپا گره خورده است و آنها متعهد به محافظت از آن هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: