کد خبر: ۷۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۶۲
وانگ یی، وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان وعده داده بود تا زمانی که یک درصد امید وجود داشته باشد، چین تلاش ۱۰۰ درصدی برای نجات و یافتن سایر ملوانان نفتکش سانحه دیده سانچی انجام خواهد داد.
بازتاب بین‌المللی غرق شدن نفتکش ایرانی
نفتکش سانحه دیده سانچی سرانجام پس از اینکه به مدت بیش از یک هفته در آتش سوخت، غرق شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  رویترز، این نفتکش که شب شنبه گذشته با کشتی باری "سی اف کریستال" چین برخورد کرده و بلافاصله آتش گرفته بود، طبق گزارش شبکه تلویزیونی CCTV‌ چین، حوالی ظهر به وقت محلی منفجر و در ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی غرق شد.

این شبکه به نقل از اداره اقیانوسیه دولتی اعلام کرد به دلیل از بین رفتن بدنه این کشتی، حجم زیادی نفت در آبهای اطراف کشتی می‌سوزد.

این اداره اعلام کرد بررسی وضعیت را گسترش خواهد داد و سرعت میزان نفتی که از کشتی به آب راه یافته است را ارزیابی خواهد کرد.

یک تیم نجات چینی، روز شنبه دو پیکر را از این نفتکش پیدا کردند. یک پیکر دیگر که تصور می‌رود متعلق به یکی از ملوانان سانچی باشد، دوشنبه هفته گذشته پیدا شد و برای شناسایی به شانگهای منتقل شد.

به گزارش ایسنا، این کشتی ۳۲ خدمه شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی داشت.

این نفتکش که در حدود ۱۶۰ مایل دریایی سواحل شانگهای چین با کشتی "سی اف کریستال" برخورد کرد، حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات از ایران به مقصد کره جنوبی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: