کد خبر: ۷۵۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۲۲۰
نائب رییس مجلس شورای اسلامی از جلسه عصر امروز هیات رییسه مجلس برای بررسی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: تعدادی از نمایندگان درخواست بازدید هیاتی از مجلس از بازداشتگاه‌ها را داشته‌اند اما تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بستگی به نظر هیات رئیسه دارد .
تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره خودکشی برخی بازداشت شدگان بستگی به نظر هیات رییسه مجلس دارد/ رفتار نیروی انتظامی بهتر از سال ۸۸ بود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر،گفت: به ما گفتند یک نفر در تهران و دو نفر در شهرستان‌ها خودکشی کردند و قرار شد درخصوص علت خودکشی‌ها گزارشی به مجلس ارائه شود که هنوز گزارشی به ما نرسیده است.

وی در مورد اینکه آیا کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی این مساله تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان درخواست بازدید هیاتی از مجلس از بازداشتگاه‌ها را داشته‌اند اما تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بستگی به نظر هیات رئیسه دارد و امروز طی جلسه‌ای این موضوع بررسی می‌شود.  

نائب رییس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه تهران آزاد شده‌اند، ادامه داد: باید در مورد  وضعیت بازداشتی ها و خودکشی‌ها شفاف‌سازی شود. قوه قضاییه باید این مسائل را توضیح دهد؛چراکه اطلاع‌رسانی در این خصوص ضعیف است، نمایندگان مجلس به مقامات مسئول در وزارت دادگستری و وزیر به صورت فردی پیغام داده‌اند.

نماینده مردم تهران درباره اظهارات امروز رئیس جمهور و انتقاد وی از برخی تعابیر نسبت به مردم گفت: اصل حرف ایشان درست است؛اما اکنون زمان بیان این مسائل نیست،چراکه به این موضوع دامن می‌زد حالا یک نفر اشتباهی کرده و کلمه‌ای را بکار برده اما نباید به آن دامن زد و تکرارش کرد.

وی درخصوص اینکه آیا از حوادث اخیر مانند سال ۸۸ گزارشی تهیه و در صحن علنی  قرائت خواهد کرد یا خیر، گفت: حوادث اخیر با سال ۸۸ متفاوت است،اما باید نخست هیات بررسی در مجلس تشکیل شود، رفتار پلیس و نیروهای انتظامی به دلیل تجربه بهتر از سال ۸۸ بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص آمارهای ضد و نقیض گفت: متاسفانه فرهنگ توضیح دادن در ایران نهادینه نشده است.

مطهری همچین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ترامپ پس از امضاء تحریم‌ها علیه ایران در بیانیه‌ای مبنی بر اینکه "وضعیت دفاعی ایران" باید مورد بازرسی قرار گیرد، گفت: ترامپ در  رفتارهای کلی‌اش با برجام به دنبال خسته کردن ایران است تا خود از برجام خارج شود,اما مسئولان هوشیار بوده و هیچگاه متاثر رفتارهای ترامپ نخواهند شد. ایران باید تا زمانی که آمریکا خود از برجام خارج نشده؛همچنان پایبند این توافق بماند تا با مقاومت مردم در حوزه اقتصاد و سیاست، ان‌شاءالله ترامپ هم به راه راست هدایت شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ماندن آمریکا در برجام چه منفعتی دارد درحالی که ترامپ مدام از خارج شدن می‌گوید؛اما این کار را نمی‌کند،توضیح داد: ترامپ می‌خواهد فضای بی‌اعتمادی به ایران را در دنیا حفظ کند تا سرمایه‌گذاران اقتصادی همچنان جرائت سرمایه‌گذاری در ایران را نداشته باشند، درواقع به دنیا علامت می‌دهد که ایران فضای امنی برای سرمایه‌گذاری ندارد لذا از زمان استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ایران باید با هم‌پیمانان اروپایی همکاری دقیق‌تری داشته باشد؛چراکه نوع رفتار اروپایی‌ها در این شرایط مهم است درواقع اگر آن‌ها کاملا بر برجام پایبند باشند و در مقابل ترامپ بی‌ایستند او نمی‌تواند کاری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصائبی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
دهانت کج نیازبه صافکاری دارد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: