کد خبر: ۷۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
تعداد بازدید: ۳۲۶
۱۸۶ اثر موزه‌ای از استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و فارس، موزه ملی ایران، موزه میرعماد مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد و کاخ گلستان در فهرست آثار ملی منقول به ثبت رسید.
به‌گزارش خبرداغ به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرهاد نظری مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث‌فرهنگی امروز یکشنبه ۲۴ دی ۹۶ با اعلام این خبر گفت: «از ۱۸۶ اثر ثبتی جدید، ۳۵ اثر به سفال‌های نیشابور موزه ملی ایران، ۲۰ قطعه خط نستعلیق استادان خوشنویسی میرعلی هروی، شاه‌محمود نیشابوری ملقب به زرین‌قلم و... موجود در موزه خط و کتابت میرعماد و ۲۷ اثر به مجموعه تابلوهای نقاشی محمودخان ملک‌الشعرا (صبا) نقاش توانا و خوشنویس چیره‌دست دوره قاجار در کاخ گلستان تعلق دارد.» 

او ۲۷ اثر مکشوفه از کاوش‌های باستان‌شناختی محوطه باستانی حسنلو در آذربایجان غربی شامل اشیای سفالی، مفرغی و استخوانی و ۳۶ اثر از محوطه ثبت جهانی شهر سوخته در ۵۶ کیلومتری شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان را از دیگر آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملی منقول عنوان کرد. 

مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «۳۱ شیء از موزه تخت‌جمشید و ۱۰ اثر محوطه تاریخی و جهانی شوش از‌جمله آثاری است که در کمیته ثبت آثار منقول واجد ارزش ثبت شناخته شد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: