کد خبر: ۷۵۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۲۷۱
تعیین تکلیف حضور اقلیت‌های دینی حاضر در شوراهای اسلامی شهر و روستا با اصرار نمایندگان بر نظر قبلی خود، به مجمع تشخیص مصلحت نظام محول شد.
تعیین تکلیف درباره عضویت پیروان ادیان الهی در شوراهای شهر و روستا به مجمع تشخیص محول شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به بررسی ایرادهای اعاده شده از سوی شورای نگهبان درخصوص تعیین تکلیف حضور اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای شهر و روستا اختصاص داشت، با اصرار بر نظر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مبنی بر امکان عضویت پیروان ادیان الهی در این شوراها، به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.

نمایندگان در اصلاح قانون، تشکلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اعاده شده از سوی شورای نگهبان بررسی و اصلاح کردند.

نمایندگان در ماده یک این طرح با حضور اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، بر نظر کمیسیون مبنی بر نظر قبلی مجلس در راستای حضور این اقلیت‌های در شوراهای اسلامی شهر و روستا اصرار ورزیده و بدین ترتیب تعیین تکلیف در این خصوص به مجمع تشخیص مصحلت نظام واگذار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: