کد خبر: ۷۵۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۳۱۹
بدهی‌های کلان و میلیاردی پرسپولیس و استقلال کار را به جایی رساند که در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند
نقش‌آفرینی وزارت ورزش در نقل‌ و انتقالات استقلال و پرسپولیس!/ اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیابه گزارش خبرداغ،بدهی‌های کلان و میلیاردی پرسپولیس و استقلال کار را به جایی رساند که در آستانه حذف از  لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند و موجی از نگرانی جامعه ورزش و فوتبال‌دوستان را فرا گرفت‌‌. اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا جدی بود و چاره‌‌ای نماند به‌ جز رفع و رجوع اساسی معضل سرخابی که نتیجه سال‌ها سوءمدیریت بود‌‌.

 

شرایط به گونه‌‌ای شد که وزارت ورزش‌و جوانان و فدراسیون فوتبال ناگزیر وارد معرکه شدند و با اعلام حمایت رسمی سخنگوی دولت از پرسپولیس و استقلال و کمک به پرداخت بدهی‌ها، تلاش برای مجاب کردن ‌‌ای‌اف‌سی جهت صدور مجوز حرفه‌‌ای این 2 باشگاه‌ و دیگر نمایندگان بدهکار ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و سرانجام 3 نماینده از 4 نماینده مجوز حضور گرفتند‌‌.

 

تا این‌جای کار مسائلی بود که رسانه‌‌ای شده و تقریبا همه در جریان امور سرخابی و نحوه پرداخت بخشی از بدهی‌های داخلی و خارجی و ادامه پروسه تسویه‌حساب با طلبکاران قرار گرفته‌اند اما ظاهرا این موضوع حساس ورزش ایران مثل سکه دو رو دارد و روی دوم آن تغییر سیاست وزارت ورزش به عنوان متولی پرسپولیس و استقلال در قبال ایجاد تعهد‌های جدید به خصوص در زمینه جذب مربی و بازیکن خارجی است که رسانه‌‌ای نشده است‌‌. به اذعان همه کارشناسان و ورزش‌دوستان، نقل و انتقالات نیم فصل لیگ هفدهم یکی از خنثی‌ترین و کم‌تحرک‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی ادوار لیگ برتر بوده و برای خیلی‌ها سوال بود که چه اتفاقی افتاده و علت انفعال باشگاه‌ها چیست؟

 

شاید برخی محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات را یکی از دلایل اصلی رکود فعلی نقل‌و انتقالات زمستانی بیان کنند اما داستان چیز دیگری است‌‌. با انباشت بدهی سرخابی و مشکلاتی که بابت حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد، وزارت ورزش و جوانان‌ و فدراسیون فوتبال و حتی هیئت دولت هم تحت فشار قرار گرفتند و بابت سوءمدیریت 2 باشگاه مواخذه شدند‌‌. حالا شنیده می‌شود وزارتخانه به عنوان متولی اصلی پرسپولیس و استقلال‌ برای جلوگیری از ادامه این روند و افزایش بدهی میلیاردی سرخابی، دستورالعملی صادر کرده که هرچند رسانه‌‌ای نشده اما بر اساس آن باشگاه‌های دولتی حق ندارند بدون مجوز و گرفتن استعلام‌های لازم اقدام به جذب بازیکن و مربی خارجی کنند‌‌. در‌واقع وزارت ورزش برای جلوگیری از ایجاد تعهد جدید‌، آن هم‌ بدون پشتوانه چنین تصمیمی گرفته که البته تصمیم به جا و منطقی و قابل تقدیر است‌‌. کاش وزارت‌نشینان سال‌ها پیش که بدهی‌ها هنوز چند ده میلیاردی نشده بود چنین تصمیمی می‌گرفتند و البته امید است این دستورالعمل برای فصل‌های آتی هم لازم‌الاجرا باشد و غبار فراموشی نگیرد‌‌.

خراسان ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: